Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Så bra ut det der. :)

 

Hvordan liker du den Koolance-blokken? Kjøler den godt?

 

Det eneste du kan gjøre noe med er vel litt rydding i kabler, men mesteparten av rotet (papir) forsvinner nå når du er ferdig med å lekkasjeteste vannkjølingen. :)

 

Har fått destilert vann på 4870'et mitt. Funker knall enda

 

Med tanke på elektrisitet, kan det ikke være lurt å kjøpe veske som ikke leder strøm? Det hadde jo vært veldig snodig da, for dem som ikke har så god erfaring med vannkjøling. (Tenker på undertegnede) :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker destilert vann.

Rent vann leder ikke strøm.

 

Destillert vann er ikke så lett å få tak i som det var før. Du får det ikke på bensinstasjoner lenger for eksempel. :(

 

De fleste apotek har det.

 

Ja, men det koster ganske mye....

 

Tenker på å kjøpe med noen av disse jeg da. Koster 15 dollar, noe som ikke er en så voldsom pris.

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Kablene er det ikke så mye mere å gjøre med uten å borre nye hull, det er ikke aktuellt no når det er på plass :w00t: Er ikke så mye rot synnst jeg da. Og så klart har ikke folk blå veske inne når jeg trenger det :mad:

 

Den Koolance kjøleren er ikke testet så veldig mye, men det den gjør bra i forhold til stock er att du fåt like temperaturer på begge gpu'r. Tempen går ganske gått ned i forhold til stock. Liker denne bra jeg...

Lenke til kommentar
Jeg bruker destilert vann.

Rent vann leder ikke strøm.

 

Ferskvann pleier ikke være noe problem på datakomponenter, så lenge de ikke har vært tilkoblet strøm en tid. Det er enda bedre med destillert vann, men husk på at hvis det ligger på for lenge vil det skape litt korrosjon osv. med metallene og de andre materialene elektronikken er bygget opp av, som vil forurense vannet, og gjøre lederevnen bedre. Så aldri tenk "det er jo destillert vann, det kan bare ligge." ;) Skal man gjøre det må man bruke enten mineralolje eller andre oljetyper som hverken er ledende, eller forårsaker noe korrosjon av noen form, og som ikke blir påvirket av dette. Selv da er det ikke gjort nok forskning til å bekrefte at det er lurt å la en hel PC bade i den slik væske over tid.

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig fått sammen, men ser ut som at jeg mangler litt veske nå.. Holder seg over nipplene da. Skal ikke blande noe med dette stemmer det. Får få tak i mere.

 

Men sånn ser det ut. Ikke tømmt for luft enda, og ikke starta for og teste, gruer meg, skal blåse med luft oer så jeg er sikker på att det har tørked det som lak. Strømmpa på strømkabel hadde kommet imellom nippel og satt seg i gjenger. Dermed en liten lekasje i topen.

Du kunne sluppet den horrible bøyen ved venstre side av radiatoren ved å bruke pumpa som en 90graders "bend"

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Er jo ikkje akkoratt berre til å koke vatne da det er dampen som blir det destilerte vatne, så du må faktisk få dampen over i ein anna beholder enn den du koker i.

 

The process of making distilled water is very simple. Firstly, the water that is going to be use would be boiled in a large container untill it boils. Next, as it starts to boil, steam will be given out from the container as the water starts to evaporate. The steam is then being gathered and cooled in a separate clean container. Here the steam is left to condense in the clean container. All of the impurities found at the start of the process will be left behind in the large container. It will not come into contact with the distilled water in the clean container as it is being separated into two different containers. The water that is being left in the clean container is the result of distillation, distilled water.
Endret av X672
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...