Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Stilig system Ninvec. Sikker på at du ikke fikk noe toll på varene? Pleier vanligvis og bli det ved disse summer.

 

Husk og putt frostvæske eller liknende antikorosjonsmiddel i vannet ;)

 

Hvis du sitter på en fillport så ville jeg anbefalt og ta bort tanken og erstatte den med et t-ledd.

8910945[/snapback]

 

Takk :)

Garantert at jeg ikke fikk toll, alt kom rett på dør uten noen problemer ;)

Har kjøpt en blå UV veska fra Petras, skal ha den opp i når jeg kommer hjem :)

 

Hvilken fordel er det å fjerne tanken, hvis jeg setter på et t-ledd? Har et problem med å fylle systemet siden radiatoren er så høyt i systemet. Trenger t-leddet å være det høyeste punktet?

 

@Ninvec

Er det custom lagde braketter til reservoiret eller fulgte de med?? Den løsningen var nemlig genial og omtrent det eneste stedet den vil passe i mitt kabinett..

8916516[/snapback]

 

Den fulgte med reservoiret ja ;) Var med mye utstyr til å montere reservoiret på forskjellige måter.

Selv hadde jeg problem med den måten jeg festet reservoiret på, jeg greide å knekke det en plexi festet :S

 

@Ninvec

 

Er det custom lagde braketter til reservoiret eller fulgte de med?? Den løsningen var nemlig genial og omtrent det eneste stedet den vil passe i mitt kabinett..

8916516[/snapback]

 

Den braketten kommer med når du kjøpe tanken, ja?

8916661[/snapback]

 

Jupp;)

 

Liten hilsen fra Spania, med 30 grader og sol :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken fordel er det å fjerne tanken, hvis jeg setter på et t-ledd? Har et problem med å fylle systemet siden radiatoren er så høyt i systemet. Trenger t-leddet å være det høyeste punktet?

8929556[/snapback]

 

Behold tanken, for all del. Mye lettere å fylle systemet når du bruker tank, med T-ledd vil det ta mye lenger tid å lufte systemet.

Lenke til kommentar
Hvilken fordel er det å fjerne tanken, hvis jeg setter på et t-ledd? Har et problem med å fylle systemet siden radiatoren er så høyt i systemet. Trenger t-leddet å være det høyeste punktet?

8929556[/snapback]

 

Behold tanken, for all del. Mye lettere å fylle systemet når du bruker tank, med T-ledd vil det ta mye lenger tid å lufte systemet.

8932734[/snapback]

 

Eg dte er vanskeleg å blande inn farge på vatnet med t-ledd. Hra både T-ledd og tank. Med tanken blandar fargen seg med vatnet på null koma niks, mens med t-leddet så starte det mange dagar....

Lenke til kommentar

Ved å fjerne tanken, får du jo en komponent mindre i systemet ditt, og dermed bedre plass. Ja, det tar lengre tid å lufte systemet med T-Line, men det er bare å la det stå og gå et par timer, så kryper lufta til slutt opp.

 

Skjønner ikke hvorfor dere ikke liker T-Line egentlig...?

Lenke til kommentar
Hvilken fordel er det å fjerne tanken, hvis jeg setter på et t-ledd? Har et problem med å fylle systemet siden radiatoren er så høyt i systemet. Trenger t-leddet å være det høyeste punktet?

8929556[/snapback]

 

Behold tanken, for all del. Mye lettere å fylle systemet når du bruker tank, med T-ledd vil det ta mye lenger tid å lufte systemet.

8932734[/snapback]

 

Eg dte er vanskeleg å blande inn farge på vatnet med t-ledd. Hra både T-ledd og tank. Med tanken blandar fargen seg med vatnet på null koma niks, mens med t-leddet så starte det mange dagar....

8932761[/snapback]

 

Tenker hovedsaklig på bedre flow og mindre kompleks system. Rimelig lite og vinne på det men litt her og litt der ;)

Er egentlig hovedsaklig mye billigere løsning.

Lenke til kommentar
Ser bra ut! :D En trippel rad gjør nok susen! :) Er det Black Ice?

8933320[/snapback]

 

Billig og tynn, Cooltek ;)

Teorien er at det er lettere og få luften igjennom en tynn radiator mer effektivt med billigere og stillere vifter. Jeg er positiv på et godt resultat ;)

 

Videre i systemet: Storm, MCW60, MCP655 ^^

8933432[/snapback]

Det er en del bedre med en tynn rad som er beregnet på lav luftgjennomstrømning ja.. :) Hadde en BIX2 (Black Ice Extreme) før, som er noget tjukk. På denne så hadde jeg de nesten lydløse MIST viftene, og jeg kjente ikke at det kom luft igjennom engang.

Så kjøpte jeg en BIP2 (Black Ice Pro) som er ekstremt tynn i forhold, og denne gav en del bedre temperaturer! Nå er det ikke snakk om 10-20 grader mindre eller noe, men fremdeles en del! Jeg husker ikke hvor mye bedre det ble da.. :)

 

Åssen CPU blokk kjører du da? Siden det er Swiftech hele veien på deg, så er det vel en Apogee eller en Storm? :)

Lenke til kommentar
Det er et Aerocool Baydream du har der? Gleder meg til å se noen bilder av det.

8933752[/snapback]

 

Det er en Baydream ja :) Litt uvandt med hovedkort på "feil" side :p Men det årnær sei ;)

 

Holder på med en viftejustering til kassa men er ikke akkurat ferdig med den heller :p

 

Bilde388.jpg

 

Ser bra ut! :D En trippel rad gjør nok susen! :) Er det Black Ice?

8933320[/snapback]

 

Billig og tynn, Cooltek ;)

Teorien er at det er lettere og få luften igjennom en tynn radiator mer effektivt med billigere og stillere vifter. Jeg er positiv på et godt resultat ;)

 

Videre i systemet: Storm, MCW60, MCP655 ^^

8933432[/snapback]

Det er en del bedre med en tynn rad som er beregnet på lav luftgjennomstrømning ja.. :) Hadde en BIX2 (Black Ice Extreme) før, som er noget tjukk. På denne så hadde jeg de nesten lydløse MIST viftene, og jeg kjente ikke at det kom luft igjennom engang.

Så kjøpte jeg en BIP2 (Black Ice Pro) som er ekstremt tynn i forhold, og denne gav en del bedre temperaturer! Nå er det ikke snakk om 10-20 grader mindre eller noe, men fremdeles en del! Jeg husker ikke hvor mye bedre det ble da.. :)

 

Åssen CPU blokk kjører du da? Siden det er Swiftech hele veien på deg, så er det vel en Apogee eller en Storm? :)

8933950[/snapback]

 

Knall da at det blei bedre! Delta vifter hadde sikkert gjort seg på en BIX ;)

 

En storm vet du ;) Tror det er en G5, er ikke helt sikker. Så lenge siden jeg sjekka.

Skal få slipt blokkene ekstra blanke og rette under før jeg setter dem i bruk også ;) vinner kanskje en grad eller to ^^

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Knall da at det blei bedre! Delta vifter hadde sikkert gjort seg på en BIX ;)

 

En storm vet du ;) Tror det er en G5, er ikke helt sikker. Så lenge siden jeg sjekka.

Skal få slipt blokkene ekstra blanke og rette under før jeg setter dem i bruk også ;) vinner kanskje en grad eller to ^^

8934254[/snapback]

Hvis blokkene er nye, er det ikke mye å hente på å slipe de "blanke".

Dette har jeg erfart selv med min egenlagde blokk, da jeg gnikket og gnudde på den til jeg kunne bruke den som speil.

Så, måtte jeg reparere den og dermed måtte jeg pusse opp bunnen på nytt. Denne gangen "orket" jeg ikke å styre så mye med å få den så blank som mulig. Jeg slengte den inn i systemet igjen, og det var liiten forskjell!

Husk, den termiske pastaen har en nytteverdi den også, det er jo nemlig å tette igjen alle hull og groper og få vekk all luft mellom IHS'en og blokka.

Men, jeg veit akkurat åssen det er... Det er jo stilig å ha en speilblank blokk! :) Og det kan hende du får andre resultater av det enn det jeg fikk..

 

Uansett er svint å anbefale når du skal ta siste finpuss. Kanskje gnukke med noe pusseskinn til slutt, og rense vekk alt med kondensfjerner.

 

Delta vifter hadde nok gjort susen på BIX'en ja! Men nå står jo Pc'en på rommet mitt, og jeg hadde ikke akkurat klart meg med et par vifter med 60dB susende!

Jeg ser du har slike sunbeam vifter, og de blåser faktisk en del. Har en slik selv, og denne blåser mye mer enn MIST viftene mine.

 

 

Åhh! Nå fikk jeg lyst til å montere vannkjølinga mi igjen! :love:

 

EDIT: Svarte og quoten bugget seg da..

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Kjør på! Vannkjøling er veldig stilig, stille og kjøler bra ^^

 

kjører på med Sunbeam, de er ganske billige i forhold til hva de yter ;) Behagelig blåfarve også :)

 

Sant Delta bråker værre! Men kan jo alltids justere dem kraftig ned. 4 Volt eller noe, men fint lite av viftekjølere som greier og hamle opp med dem :p

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Fordi min hjemmelagde cpu blokk sprakk, og begynte å lekke. Da gadd jeg ikke å reparere den, og tenkte på å kjøpe en skikkelig blokk.

 

Så hadde jeg bare vannkjøling på GPU, og etterhvert begynte skjermkorte å misslike pc'en min og jeg byttet det i et gammelt jeg hadde. Da gikk vannkjølinga ut samtidig.. :)

 

(Tror hovedkortet mitt er litt skadet p.g.a lekkasjen)

 

Menmen! Ny pc skal kjøpes inn snart! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...