Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Krydder (muskat) som du blir RUSA av !


MrBirken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neida, det er ikke spesielt giftig. Funke gjør det heller ikke.

8791368[/snapback]

 

Funke gjør det og giftig er det og :hrm:

 

så ver no litt forsiktig :nei:

 

Risks and toxicity

 

In low doses, nutmeg produces no noticeable physiological or neurological response. Large doses of 30 g (6.322 tsp) or more are dangerous, potentially inducing convulsions, palpitations, nausea, eventual dehydration, and generalized body pain. In amounts of 5–20 g (1.054-4.215 tsp) it is a mild to medium hallucinogen, producing visual distortions and a mild euphoria. It is a common misconception that nutmeg contains monoamine oxidase inhibitors (MAOIs). This is untrue, however nutmeg should not be taken in combination with MAOIs [2]. A test was carried out on the substance which showed that, when ingested in large amounts, nutmeg takes on a similar chemical make-up to MDMA (ecstasy). However, use of nutmeg as a recreational drug is unpopular due to its unpleasant taste and its side effects, including dizziness, flushes, dry mouth, accelerated heartbeat, temporary constipation, difficulty in urination, nausea, and panic. A user will not experience a peak until approximately six hours after ingestion, and effects can linger for up to three days afterwards.

 

A risk in any large-quantity (over 25 g, 5.269 tsp) ingestion of nutmeg is the onset of 'nutmeg poisoning', an acute psychiatric disorder marked by thought disorder, a sense of impending death, and agitation. Some cases have resulted in hospitalization.

Lenke til kommentar
Prøvde muskat i går for 3. gang. Men denne gangen tok jeg den dosen jeg trengte for å få best effekt uten å ta overdose (1,25 gram per 5 kg)

 

 

 

12.00:

Knuser nøttene og putter de i ett glass vann og drikker det.

 

16.00:

Føler meg ganske bra, men føler ingen rus eller noe spesielt.

 

19.00:

Når jeg sitter i ro og lukker øynene før jeg en jævli digg følelse.

Føles litt som den følelsen man får når man runker.

Føles nesten som jeg er en diger pikk som blir dradd.

Men får ikke følelsen av at jeg får sæd-utløsning, er heller ikke kåt.

 

21.00:

Litt svimmel. Føler meg jævli bra. Når jeg lukker øynene får jeg jævli bra rus.

Jo lenger jeg har øynene igjenn, jo diggere ble følelsen.

Hadde jeg øynene for lenge igjen kunne ting forandre seg. TVen ble til en pappeske.

 

23.00:

Får litt halusinasjoner. Føler at noen tar på meg. Jeg går litt rundt i huset.

Akkurat som om noen følger etter meg. Hører at mamma roper på meg.

Men jeg er jo alene. Det banker på dørene. Litt skummelt.

 

00.00:

Prøver å legge meg. Men når jeg lukker øynene blir halusinasjonene sterkere. Så jeg tør ikke. Men etter en stund klarte jeg å sovne. Men jeg voknet av og til og så hoder sveve rundt.

 

 

 

Det var ganske digg, men litt skummelt. Anbefaler å gjøre dette med en venn sånn at halusinasjonene ikke blir så skumle. Rusen lignet litt på rusen man får av cannabis. Blir sterkere hvis du konsentrerer deg om rusen og lukker øynene.

Det var jævli digg å røyke vanlig tobakk når jeg var beruset på muskat. Ble jævli svimmel og rolig.

8793776[/snapback]

 

fra freakforum

Lenke til kommentar
Er vel ingen andre enn Skrue McDuck det.  :)

8793776[/snapback]

 

haha^^

Stusset litt på ein historie der Onkel Skrue seier at det er ynglings-teen hannas ja :p men har i seinere tid funnet mykje rart i Donald som eg ikkje la merke til når eg var liten :) GO Donald ^^,

Lenke til kommentar

Det virker ikke som om det er veldig sunt å gjøre dette, men om en skulle finne på å prøve det så må en huske på at det er forskjell mellom muskatnøtter og muskatpulver. Pulveret kan gjerne inneholde mindre vann slik at 5g pulver og 5g nøtter kan inneholde vidt forskjellige mengder virkestoff.

Lenke til kommentar

Spiste 4 nøtter for en stund siden . . .

 

Kanskje det er bare noe jeg inbiller meg, men ser litt tåkette.

 

Er redd for at jeg skal få halluniasjoner hvis det funker. Da løper jeg ut as.

 

Edit: Leser på Freakforum at folk blir ruset at 10-12g muskatt og jeg fikk i meg nesten 20g, lol . . .

 

Du bør nok ha i deg ca 40-50 gram DNA :)

 

Husk å drikk vann hele tiden etter du har tatt nøttene, selv om du ikke er tørst.

8793178[/snapback]

Er du gal, så mye.

 

Er alt for mye, skal jo ikke dø heller da.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Som tidlegare sakt har eg vore sjuk, VELDIG sjuk i 2 dager etter eit forsøk, så det er vel ikkje akuratt å anbefale!

Heilt absurd at det er lov med muskatt menst eit anna stoff som eg vil tru er mindre farleg, nemmeleg mariuhana er ulovleg :S

8819451[/snapback]

Nå er vel ikke muskat så veldig utbredt som rusmiddel.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...