Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Krydder (muskat) som du blir RUSA av !


MrBirken

Anbefalte innlegg

Gjest Guest
Når ble det lov å diskutere misbruk av (dog lovlig) "dop" her?

Særlig når det er potensielt svært skadegivende.

Ta deg en prell med snus istedenfor om du absolutt skal putte noe i kjeften. :p

8740123[/snapback]

 

Misbruk her?

Hvor?

 

Men muskat kan ha veldig ubehagelige bivirkninger.

Ikke noe å anbefale har jeg forstått. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe...det viste jeg faktisk ikke :p

derfor så mange er glad i kjøttkaker ^^

Man bruker som regel muskatt i de.

 

Kan man reagere på malt muskat også? eller må det være hele?

 

Syns foresten muskat er godt jeg da ^^

Men har aldri spist d alene :p

 

men det fins andre ting man får kjøpt på butikken som man fort blir rusa av også :p

Salmiakk, ett lite sniff og ja :p

Lim osv :p

Lenke til kommentar
Må nesten bli litt som lighter-gass og lim. Det kan umulig være noen behagelig rus, dog har jeg ingen erfaring med overnevnte. Skal visst være ganske/ekstremt farlig. Det blir som å sniffe klor eller blåsyre.

8751486[/snapback]

Etter det jejg har hørt, så må man sniffe en del lighter gass for å bli rusa av det...

en som hadde prøvd det, sa at en eller to vanlige lightere ikke funket, men en liten påfyllingsboks funket fett :p

 

Uten at jeg anbefaller noen å prøve det :)

Lenke til kommentar
Må nesten bli litt som lighter-gass og lim. Det kan umulig være noen behagelig rus, dog har jeg ingen erfaring med overnevnte. Skal visst være ganske/ekstremt farlig. Det blir som å sniffe klor eller blåsyre.

8751486[/snapback]

det er ikke å anbefale, ble narra til å lukte på salmiakk, første og siste gang :ph34r:

ellers har jeg ikke prøvd noe av det andre nevnte, greier meg fint med alkohol jeg ^^

Lenke til kommentar
Høres litt sykt ut, muskat altså. Så må prøves :p

Har jo vært smart nok til å ikke prøve hasj, blir spurt om å prøve før, men ikke faen.

Så må jo teste noe mindre farlig en gang som muskat.

8735698[/snapback]

Anbefaler deg å heller ta hasjen da... Den kan du ikke dø av. Det kan du av muskat.

Lenke til kommentar
hehe, nei, ingenting skjedde! Jeg lever enda! :)

 

Men så skal det sies at jeg tok en relativ lav dose.... får kjøre høyere neste gang.

 

MrBirken, eg skal følge ditt råd nestegang :)

8761846[/snapback]

Det skal kokest iallefall ein halv time :thumbup: men det stinker i rommet etterpå :)

Lenke til kommentar

På folkehøyskolen var det noen som satt og tynte i seg muskat-te til den store gullmedaljen en kveld. I stedet for selv å bli med på eksperimentet valgte jeg heller å følge med på hva som skjedde og eventuelt få rapport dagen etter. Hadde lest en del på forhånd, og muskatrusen virket ikke så heidundrende heftig. Tross formidabel innsats og pågangsmot fra forsøkspersonene mener jeg å huske at den eneste merkbare effekten ble at en av jentene som var med tilbrakte et par timer sovende på dass morgenen etter.

 

Muskat er ikke tryggere enn hasj i det hele tatt. I likhet med flein er det litt forskjellig hvor mye virkestoff du får i deg, så dosen er ikke så lett å beregne. Dessuten er avstanden veldig kort mellom skikkelig, hallisfremkallende mengde og forgiftning. Nei, kjøp dere heller litt brunt om dere plent skal eksperimentere.

Lenke til kommentar
På folkehøyskolen var det noen som satt og tynte i seg muskat-te til den store gullmedaljen en kveld. I stedet for selv å bli med på eksperimentet valgte jeg heller å følge med på hva som skjedde og eventuelt få rapport dagen etter. Hadde lest en del på forhånd, og muskatrusen virket ikke så heidundrende heftig. Tross formidabel innsats og pågangsmot fra forsøkspersonene mener jeg å huske at den eneste merkbare effekten ble at en av jentene som var med tilbrakte et par timer sovende på dass morgenen etter.

 

Muskat er ikke tryggere enn hasj i det hele tatt. I likhet med flein er det litt forskjellig hvor mye virkestoff du får i deg, så dosen er ikke så lett å beregne. Dessuten er avstanden veldig kort mellom skikkelig, hallisfremkallende mengde og forgiftning. Nei, kjøp dere heller litt brunt om dere plent skal eksperimentere.

8761981[/snapback]

stapper det meste opp i trynet :p neida ;)

men litt gøy må man da ha, muskat kan vere VELDIG farleg i store doser ! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Lagde muskat te til meg og en kompis en dag det ikke var mulighet for å få tak i ordentlige saker. Tok 2 bokser (ca 80gram) oppi teen, drakk dette og spiste bunnslagget etterpå. Etter en time eller to ble vi pissfjern, før vi sovna.

 

Med andre ord: Prøv det, men ikke forvent noe stort.

Lenke til kommentar
Gjest Guest
Hasj kan man ikkje få overdose med, muskat kan man, er faktisk lavere overdose terskel på muskat enn på alkohol.

 

Hvor mye virkestoff er det per gram muskatnøtt? Når det skrives om antall gram muskat, er det da snakk om uraffinert nøtt eller olje, eller er det selve virkestoffet det gjelder?

 

Ren etanol er dødelig i en dose på kanskje fire deciliter. Seks gram ren koffein er dødelig. Altså er koffein grovt regnet 70 ganger giftigere enn alkohol. Likevel kan hvem som helst drikke så mye kaffe vedkommende vil. Det er selvsagt fordi man for å få i seg 6 gram koffein gjennom kaffe må drikke 60 sterke kopper, og da kaster man opp lenge før man nærmer seg. Både koffein og alkohol er vanndrivende, men alkohol inntas gjerne i mer lettdrikkelig og konsentrert form, og på grunn av rusen blir den lettere å drikke jo fullere man er (jeg ser bort fra ølets mettende effekt). Jeg har opplevd selv å nesten ikke kunne kjenne forskjell på sprit og vann, og da er veien til overdose kort dersom man har svineriet tilgjengelig. ;-)

 

Det finnes energidrikker (brus) med et koffeininnhold som etter sigende tilsvarer flere kopper kaffe. Det hadde vært interessant å se om noen prøver å drikke seg ihjel på det. Jeg har inntrykk av at de ikke er så tilgjengelige i Norge. Er det noen som kjenner loven på dette området?

Lenke til kommentar
hehe, nei, ingenting skjedde! Jeg lever enda! :)

 

Men så skal det sies at jeg tok en relativ lav dose.... får kjøre høyere neste gang.

 

MrBirken, eg skal følge ditt råd nestegang :)

8761846[/snapback]

 

husk at det er viktig at det koker 30 min, så du får ut noe olje greier som er i krydderet. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...