Luc1fer- Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hei alle.. Den siste uken har jeg tatt til meg endel mer kunnskap om tv'n min og dens forskjellige formater. Jeg er av den typen som alltid har likt høy oppløsning, men den siste uken har fått meg på andre tanker. Som jeg har forstått er formatene som følger! 1080i: 1920x1080x30Hz 720p: 1280x720x60Hz Som jeg har forstått er det fleste nye spillene på Ps3 laget med 60fps mulighet, og er ikke BD disker også 60fps (mulig jeg er på vidda med BD-diskene). Når tv'n i 1080i har en Hz på 30, gjør ikke det da at tv'n ikke klarer å vise mer en 30 bilder pr sekund? Jeg begynte å tenke på dette da jeg fikk intrykk av at det var mere etterslep på tv'n når jeg spilte GT HD i 1080i i forhold til 720p. Derfor lurer jeg på om noen av dere forum-eksperter kan hjelpe meg i denne format-jungelen. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
FairCaptain Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hei alle.. Den siste uken har jeg tatt til meg endel mer kunnskap om tv'n min og dens forskjellige formater. Jeg er av den typen som alltid har likt høy oppløsning, men den siste uken har fått meg på andre tanker. Som jeg har forstått er formatene som følger! 1080i: 1920x1080x30Hz 720p: 1280x720x60Hz Som jeg har forstått er det fleste nye spillene på Ps3 laget med 60fps mulighet, og er ikke BD disker også 60fps (mulig jeg er på vidda med BD-diskene). Når tv'n i 1080i har en Hz på 30, gjør ikke det da at tv'n ikke klarer å vise mer en 30 bilder pr sekund? Jeg begynte å tenke på dette da jeg fikk intrykk av at det var mere etterslep på tv'n når jeg spilte GT HD i 1080i i forhold til 720p. Derfor lurer jeg på om noen av dere forum-eksperter kan hjelpe meg i denne format-jungelen. Takk på forhånd. 8729382[/snapback] Personlig synes jeg 1080i funker helt greit i forhold til 720p. Ekke helt sikker på det med hz og frames per second jeg heller. (sitter på en samsung 40" R89) Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 60 fps har absolutt ingenting med Blu-ray å gjøre, det er et disklagringsformat, ikke en kodekilde. Hz kan ikke direkte oversettes til bilder i sekund. GT HD kjører i 30 fps, du vil ikke kunne oppnå 30 fps i det "spillet." Forvent heller ikke at de fleste spillene til PS3 kjører på 60 fps, for det gjør de rett og slett ikke. Personlig foretrekker jeg 720p(progressive) kontra 1080i(interlaced) til spilling. Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Ja, som sagt bare lurer jeg, og jeg har hørt at flere spill vil komme med 60fps til Ps3. Jeg er også en av de "gamle" cs-nerdene som spilte med god crt skjerm, med 100hz, og vertical sync. For da var skjermen klar for å vise 100fps uten "stuttering". Og jeg mener å ha lest at om Hz'n er 30, så vil ikke skjermen klare å vise mer enn 30bilder i sekundet. Hz=oppdateringsfrekvens, er det ikke? Men.. Correct me if im wrong! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå