Gå til innhold

Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva skal jeg velge av vista 32-bit eller 64-bit?

og hva er forskjellen? :hmm:

8729147[/snapback]

Om det penger det er snakk om er vell kanskje 65bit litt dyrere? er ikke sikker. Men 64bit er vell for den moderne typen:P kan vere god å ha i framtida når det kjem mykje nytt som kanskje krever 64bit. Som f.eks med 32bit kan du ikkje ha få meir enn 4 GB RAM tilsammen med vanleg minnebrikke ram og skjermkort ram. Trur det er slik. Med 64bit er det moglegheit for mykje meir.. 32 gb eller noe sånt.. Velg 64bit om du har muligheita for det :p Tenk framover ;)

Lenke til kommentar
hva skal jeg velge av vista 32-bit eller 64-bit?

og hva er forskjellen? :hmm:

8729147[/snapback]

...kanskje 65bit litt dyrere? er ikke sikker....

...Trur det er slik...

...Med 64bit er det moglegheit for mykje meir.. 32 gb eller noe sånt...

8731517[/snapback]

Det var da vel ikke mye hjelp i det der? Tror.. kanskje... vet ikke.

On-topic: 32-bit har begrensninger på hvor mye ram du kan ha. Tilsammen rundt 4GB ram, men da inkludert minnet på skjermkortet osv. Da har du sannsynligvis en 3-3.5 GB igjen til vanlig RAM. 64-bit har maks 128GB ram, så der er det ingen begrensninger. 64-bit er jo det som kommer. Bare det finnes drivere til alt du har for 64-bit så bør det funke bra. Sjekk opp med drivere og programmer før du kjøper. Fins det drivere til alt er det bare å kjøre ivei med 64-bit. Ikke så veldig mye ytelsesforbedring, kan også være dårligere ytelse noen ganger. Men jeg ville kanskje tatt 32-bit hvis jeg skulle hatt 3 GB eller mindre RAM, og skulle jeg hatt mer hadde jeg tatt 64-bit. Ingen grunn til å kvie seg for å velge 64-bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...