Lovskogen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hei Har sett meg ganske lei av 'Aero'-looken, og vil bytte theme. Vet noen av dere hvordan jeg gjør dette? Samt; er det en måte jeg kan få fjernet alle de default-mappene under "Brukernavn"-mappen? Tenker på 'Bilder' 'Dokumenter' o.l Takk for all hjelp Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 I hovedsak er det tre måter å endre utseende med skins til Vista. Den ene er å kjøpe programmet StyleXP som skifter ut systemfilen Uxtheme.dll med en som godtar ikke-Microsoft produserte skins. Programmet gir deg også mange andre muligheter til å endre oppstartsskjerm, ikoner, wallpaper o.l. Den andre er selv å bytte ut Uxtheme.dll. Dette er nok den foretrukne metoden for de fleste da den ikke koster noe. Tror den fins som freeware på nettet et sted med installer. Da kan du bare innstallere denne, restarte maskinen og begynne å bruke skins med en gang. Disse kommer som filer med filendelsen *.msstyles og det finnes massevis av kule skins til gratis nedlasting. Den tredje metoden er å bruke Stardock programmet Windows blinds. Dette bruker en litt annen metode til å endre utseende til Vista og bruker muligens noe mer ressurser enn Uxtheme. Det koster også litt. Men selv foretrekker jeg dette når jeg skal skinne Vista. Mest fordi det foreløpig nesten ikke finnes noen kule skins til Vista av *.msstyles-typen. De få som er å finne er stort sett bare det samme utseende som Vista-default, med endringer av fargene. Til Windows blinds finnes det tudenvis av kule skins som alle kan brukes med Vista. De fleste finner du her: http://www.wincustomize.com/skins.aspx?libid=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå