NgZ Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Maskinvare står i profil. Photoshopversjon: CS2 Mitt problem. Photoshop går tregt. Veldig tregt. Selv om det er masse ledig minne, og cpuen har 99% ledig kapasitet, tar det evigheter å beskjære et bilde, og bare det å flytte på fire tekstlag samtidig kan lagge med fem-seks sekunder. Det var ikke slik sist jeg hadde photoshop installer, og det var i høst, med dårligere maskinvare. Det er lenge siden jeg har brukt photoshop noe særlig nå, og mye er godt i glemmeboken. Er det noen kjente problemer med CS2 som gjør at det kan gå tregt? Endret 29. mai 2007 av NgZ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg har denne maskinvaren: Intel E6600, Asus P5B, Corsair 800mhz ram (2x1GB), radeon X1900GT, 400GB 7200 SATA og 200GB 7200 IDE harddisk. OS er xpPro. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Da må det være noe fatalt galt med maskinen din, eller du har fått noe spyware som spiser ressurser. Sjekk spybot ( http://www.spybot.info/ ) Hvordan er det med ledig diskplass ? Mine PCèr (selv en bærbar) fyrer CS2 og 3 opp på noen sekunder Test for Virus og Spyware ! /L Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg har sjekket for snussk og fanteri, uten resultat. Det er kun Photoshop som går vanvittig tregt. Det starter opp greit nok, men det blir bare verre og verre jo lenger jeg jobber med det. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Store filer?Ledig diskplass?8734310[/snapback] Filstørrelsene varierer en del, men selv med små filstørrelser bruker den alt for lang tid på tenking. Ytelsen minner meg om den seks år gamle bærbare jeg hadde på skolen, for å si det sånn.. Det er over 24 gigabyte ledig plass på disken der jeg har filene. Tror rett og slett jeg skal prøve å avinstallere det og installere det igjen. Jeg har jo kjørt det tidligere uten spor av denne oppførselen. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Sidevekslings fil (størrelse, plassering); Dersom denne er for liten og ligger på en disk som er treg, så går ting tregt i PS Minnekrevende SW... /L Lenke til kommentar
se# Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Sidevekslings fil (størrelse, plassering); Dersom denne er for liten og ligger på en disk som er treg, så går ting tregt i PS Minnekrevende SW... /L 8734615[/snapback] Vel så viktig for PS er at scratchfilen har nok plass. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Takker og bukker, det hjalp. Den lå nemlig kun på en partisjon med heller liten plass. Nå ligger den på tre partisjoner på ulike harddisker, og det går mye bedre. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Bare hyggelig, trege maskiner (som egentlig er raske) er sløsing med ressurser /L Lenke til kommentar
fototim Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Takker og bukker, det hjalp. Den lå nemlig kun på en partisjon med heller liten plass. Nå ligger den på tre partisjoner på ulike harddisker, og det går mye bedre. 8735117[/snapback] Bra at det sviver raskere nå. Men hvis du ikke allerede har gjort det så ville jeg frigjort mer enn 24gb. En tommelfingerregel er at en arbeidsdisk ikke bør fylles mer enn 80%. Kan og hende at det hadde vært en ide å kjøre defrag etter at du har frigjort plass. En trang disk har en lei tendens til å fragmentere filer, og det kan gå dramatisk ut over ytelsen. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Bra at det sviver raskere nå. Men hvis du ikke allerede har gjort det så ville jeg frigjort mer enn 24gb. En tommelfingerregel er at en arbeidsdisk ikke bør fylles mer enn 80%. Kan og hende at det hadde vært en ide å kjøre defrag etter at du har frigjort plass. En trang disk har en lei tendens til å fragmentere filer, og det kan gå dramatisk ut over ytelsen. Mvh Tim Typo 8735340[/snapback] Har satt den til å bruke tre partisjoner nå, med til sammen over 85GB. Det burde vel holde? De er defragmenterte og fine alle tre. Jeg merket stor forskjell med en gang jeg endret på det. Lenke til kommentar
se# Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Ikke helt sikker på logikken til PS når det gjelder scratchfil, men jeg ville vært nøye med at den du setter som førstevalg er stor nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå