Gå til innhold

Problem med FSB overklokking

WzUp

Anbefalte innlegg

Jeg har ett Asus A7V8X HK, en XP 2000+ prosessor og Apacer 256MB PC2700 DDR-Ram. Problemet er det at jeg hadde tenkt å overklokke FSBen på denne prosessoren for å få utnytta ihvertfall litt mere av hastigheten på denne ramen. Jeg har prøvd å sette FSB på 137 (har ikke prøvd lavere) Men da kommer det en stemme i høyttaleren som sier CPU Overclocking Failed, og skjermen forblir svart og jeg må slå pcen av og på før jeg kan få skjermbilde og komme inn i BIOS. Synes det er rart at den ikke vil overklokkes litt engang. Har prøvd å stille volten på 1,8 også med funka ikke da heller. Er det noe på HK'et som kan hindre FSB overklokking, eller en sperre på prosessoren, eller har jeg bare vært uheldig med denne prosessoren??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fsb overklokket min xp2100 til litt over xp2200 på min A7V8X. Min audigy platinum EX er det første pci kortet som forsvinner når jeg klokker for langt. Da får jeg beskjed om at kortet ikke er installert når windows starter opp og prøver å finne kortet.

Lenke til kommentar

Du nevner ikke hvilken hastighet du kjører den rambrikken du vil "utnytte mere", husk at er den beregnet for 333 CL2.5 og du har satt den til 333 CL2 så har du sikkert utnyttet den maksimelt allerede, og straks du øker FSB så øker RAM-hastigheten. Prøv å juster net RAM-instillingene før du prøver å clocke opp så får du se hvor det stopper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...