oyvindell Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Slik ser kabinettet ut 28.05.2007. Bildet er tatt fra siden Da er prosjektet startet, 28.05.2007. Arbeidslogg finner du Her Setter veldig pris på tilbakemeldinger/kommentarer/ris-ros. Dette er min første mod case. Et komplett album, men større bilder etc. kan du finne her : Album Oppdateringer : 28.05.2007 : Påbegynnelse, og frem til harddisk hyller 29.05.2007 : Sidedører 30.05.2007 : Album lagt til Endret 30. mai 2007 av oyvindell Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Stilig Hvordan er festemekanismen til harddiskene i Cooler Master drevrammen? Håper du ikke må frem med skrujern og slikt. Hvordan er luftstrømmen? Luft går jo inn ved drevene, men hvor går lufta ut? Spennende prosjekt, håper bare det blir gjennomført. Det forrige prosjektet med plass til 30+ disker ble ikke fullført, noe som er litt kjipt for oss lesere ... Goscinny Endret 29. mai 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
oyvindell Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Stilig Hvordan er festemekanismen til harddiskene i Cooler Master drevrammen? Håper du ikke må frem med skrujern og slikt. Hvordan er luftstrømmen? Luft går jo inn ved drevene, men hvor går lufta ut? Spennende prosjekt, håper bare det blir gjennomført. Det forrige prosjektet med plass til 30+ disker ble ikke fullført, noe som er litt kjipt for oss lesere ... Goscinny 8730528[/snapback] Selve harddiskene blir skrudd fast i drevrammen, men drevrammen blir ikke skrudd fast i kabinettet, men en bruker sidedekslene her til å lage en mekanisme. På den måten er de enkelt å ta ut en drevramme uten å skrue noe. Ang. lufting så er ikke alt helt avklart enda. Kommer nok til å avvente litt her for å finne en bra løsning som fungere, eller ta dette i ettertid når en ser hva varme som faktisk blir utviklet, og hvor evt. flaskehalsene er her. Kabinettet er 40cm dypt, og derfor er det ikke langt bakover drevrammene må blåse luften før andre vifter kan føre luften ut av kabinettet på baksiden...håper eg Og kabinettet kommer til å bli fullført Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Oioi, dette så veldig proft ut! Kommer til å følge med på dette. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Legger et lite "bokmerke" her, slik at jeg kan følge med på prosjektet er litt spent på å se hvordan dette blir, sålangt ser det veldig lovende ut! Hvordan har du tenkt å gjøre med cd/dvd-rom? Endret 29. mai 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
zanettii Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Dette så sykt profisjonelt og seriøst ut! Liker prosjektet ditt, og vil følge med på Stå på! Lenke til kommentar
oyvindell Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 29.05.2007 : Sidedører Ny oppdatering. Dette er hovedsaklig montering av sidedører + annet "småplukk" Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Smart med filterene. Ang vifter så har du jo 12 12cmvifter som blåser luft inn i kabinettet, kansje du kunne hatt ett par på 25cm til å blåse ut? Lenke til kommentar
oyvindell Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Smart med filterene. Ang vifter så har du jo 12 12cmvifter som blåser luft inn i kabinettet, kansje du kunne hatt ett par på 25cm til å blåse ut? 8737148[/snapback] Litt usikker faktisk hvor mye de 120mm viftene vil klare å trekke luften bakover. Hvis dette viser seg til å kunne gjøres, vil eg nok montere et par større vifter bak som du snakker om. Ellers har eg vært på tanken å montere noe annet for å dra luften ut i steden for å "blåse" den ut. Setter pris på ideer her Lenke til kommentar
oyvindell Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Legger et lite "bokmerke" her, slik at jeg kan følge med på prosjektet er litt spent på å se hvordan dette blir, sålangt ser det veldig lovende ut! Hvordan har du tenkt å gjøre med cd/dvd-rom? 8731713[/snapback] Tror eg skipper cd-rom totalt her, og kjører dette på en usb esktern løsning når eg har behov for det. Er egentlig bare under selve OS installasjon eg bruker en cd. Men, har kikket litt på kabinettet, og det finnes rom for å lage smarte løsninger her..så kanskje når andre ting har blitt ferdigstillt dukker det opp en cd-rom Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Høres i grunnen bra ut. Har du tenkt å ha hjul på kebinettet? Lenke til kommentar
oyvindell Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Høres i grunnen bra ut. Har du tenkt å ha hjul på kebinettet? 8737625[/snapback] Ja, vekten på selve kabinettet er "ok" nå, men når den er fyllet opp med diverse hardware vil eg nok tippe på en totaltvekt rundtom 35-40kg (skjerm på toppen). Regner med IKEA har et bra utvalg av hjul eg kan bruke. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jepp, jeg vil tro det, evt biltema eller likn. Mulig det kan være smart å ha noen litt gode hjul hviss du skal flytte den over dørkarmer og likn, men du må ja bare se hvilke alternativer som finns Lenke til kommentar
oyvindell Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Lagt opp et Album hvor alle bildene som har blitt tatt legges ut. Kan og forandre størrelsen her for å få et mer detaljert bilde. Album Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Finnes det bilder av kassa med hardware i eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå