rutle Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Jeg får ikke sende/motta filer i messenger. Har prøvd å koble ut Norton, og jeg har ikke på brannmuren til XP. Når jeg prøver å sende får jeg denne meldingen: "Vi kunne ikke sende denne filen fordi forbindelsen er blokkert. Kontakt den systemansvarlige eller Internett-leverandøren. De kan være i stand til å aktivere filoverføringer" Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 akkurat samme problem har jeg. kjører da eng. xp, men den nekter å sende filer eller motta. Har ennå ikke funnet ut hva det er Lenke til kommentar
Uberlord Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Er vel et kjent problem med xp å adsl? er mulig å laste ned et prog som fixer dette? Lenke til kommentar
J_Irenicus Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Noe som kan hjelpe er å installere en fil som heter msnaddin.exe... den finnes på msn messenger sidene hvis du leter litt rundt under funksjoner.. Lenke til kommentar
Keyzer Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Har du installert den siste versionen? 5.0.0543. Funker fint og sende filer med den uten og åpne opp noen porter Lenke til kommentar
kongkrone Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Hadde jo vært fint om dere skrev hvilken ADSL leverandør dere har da. Telenor er problem pga PPPoE protokollen, er det noen som bruker rasPPPoE i XP? Lenke til kommentar
rutle Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 Jeg kjører nok Telenor ADSL, uten at mine datakunnskaper er stor nok til å kunne skjønne hva PPPoE protokollen er for noe. Vil ikke messenger fungere skikkelig med Telenor ADSL da? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 kjører med en router imellom. men det har ikke vært noe problem i win2k (da jeg brukte det) Ble et problem i winxp Lenke til kommentar
kongkrone Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Jeg fikk filoverføring til å fungere når jeg hadde w2k ved å bruke rasPPPoE og å fjerne TCP/IP protokollen fra nettverkskortet. Det eneste som ikke fungerte da var voice funksjonen. Jeg har ikke forsket så mye på det i XP ennå, men med den originale PPPoE'n som følger XP fungerer det ikke (går ikke ann å fjerne TCP/IP). Jeg har ikke prøvd Telenor sin egen driver. Lenke til kommentar
laris Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 kjører engelsk windows xp med sp1 innstalert funker bra og sende og motta filer Lenke til kommentar
kongkrone Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 kjører engelsk windows xp med sp1 innstalert funker bra og sende og motta filer Med Telenor? Lenke til kommentar
kongkrone Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 OK. Nå har jeg kastet ut den originale PPPoE protokollen og lagt in rasPPPoe version 0.98B og da fungerer filoverføringen i alle fall til en som bruker ISDN, så da regner jeg med at den virker til andre og. Kan hentes her: http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/#Download Er bare å følge installasjonsbeskrivelsen som følger med. Tor NB!!! Dette gjelder bare Telenor brukere Lenke til kommentar
rutle Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Star Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Hei! Jeg har et program på hjemmesida mi som jeg fikk til og fungere iallefall. MSN Proxy. Fungerer i alle windows www.home.no/barthezz Videre inn på downloads:) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Jeg har også problemer med sending/mottak av filer i MSN. Men det funker av og til. Internett = ISDN fra telenor. Er koblet opp via LAN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå