medlem-130744 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Er det sundt å spise store mengder is hver dag? Da snakker jeg om 1 liter is hver dag, jeg er ikke tjukk.. Veier 45kilo, men vill nødig bli fet.. Så er litt nysgjerrig på dette;) Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Uansett hvordan du vender og vrir på det tror jeg ikke du klarer å få det til å bli sunt. En liter om dagen er nok alt for mye sukker. Selv om det er is med redusert sukker vil jeg tro en liter er veldig lite heldig. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Sukker og usunt fett hvis det er fløteis. Jeg ville ikke spist det. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Inntak i så store mengder som du beskriver fortrenger annen og mer næringsrik føde du kunne ha spist istedenfor. Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) En liter is inneholder vel ca 2000 kalorier, noe som tilsvarer to poser potetgull f.eks, sier seg selv at det ikke er så voldsomt sunt. Blir noen timer på tredemølla skal du klare å forbrenne alt det. Nå tok jeg utgangspunkt i vanlig vaniljeis, blir selvsagt mer hvis det er is full av sjokolade, karamell og slikt stash, og endel mindre igjen hvis det er saftis. Endret 30. mai 2007 av phax Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Da har jeg lest gjennom inleggene deres, og har skjønt att det er meget usunnt å spise så mye is, må nokk kutte ned på is spisinga, er så glad i is men alt for kroppen.. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Ja, går du over til lett-is eller saftis med mindre sukker sparer du en del kalorier hvertfall. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Av og til sa spiser jeg en 2l isboks. Men bare av og til altsa, men er ikke alltid jeg greier a spise opp alt da 1l is hver dag? :o Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jobber på Iskremfabrikk, is er godt for alle uansett! Går ein del sukker, fløte og diverse andre tilsetningsstoffer ja, sunt er det vel ikkje.. Lenke til kommentar
kevinjh Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Eg kjenner ein som har ein ganske morosam teori. Han meiner at kroppen bruker opp så mykje energi ved ved å ete is (varme opp det kalde), at det går opp i opp. Denne teorien meiner han og gjelder dersom han drikk ein kald pils etter kvart måltid. Trur det er lurt å ta denne teorien med ei klype salt... Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 1 liter is hver dag er veldig mye fett og sukker, og man kan stå i fare for å få diabetes type 1, selvom man ikke er overvektig. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Ifølge Diplomaten, som er Diplom-Is' bedriftsavis, så er det en svensk ansatt som har spist over 50 lollipop på en arbeidsdag. Det begynner å bli en del skjeer sukker vil jeg tro. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg tror dette kommer veldig an på hvor mye annet du spiser. 100g av den ovale nøttesjokoladen med masse sjokolade i (1,2 liter, tror det er diplom-is) inneholder 12 gram karbohydrater. Jeg syntes ikke det hørtes så veldig ille ut. Dessuten er det relativt mye sjokolade i denne isen, og jeg vil tro andre is kan skilte med en del laver sukkerinnhold. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Hehe, dette med kalorier er avangsert, men da skall jeg droppe å spise så mye is da? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Uansett hvor mye/lite is man siser, så vil det aldri bli sundt å spise. Så ja, jeg ville anbefalt deg å spise mindre is Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Nei, det har aldri vært sundt å spise for mye is. Utrolig mye sukker! Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Is er jo kjempe godt i varmen, men må jo styre meg da.. Avsluttet.. Takker for all hjelp:) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Spis yoghurt-is (Dream) og den fra Sans, sunnere og bedre enn vanlig is. Det er stor forskjell på is-sortene, men 1 liter blir uansett for mye. Endret 8. juni 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå