tAno16 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 var 6-7 år da jeg fikk min første pc til jul. Med Windows 3.11 og 500kB ram spilte jeg et bundla puslespill. Klarte på ett vis å formatere maskina, og fikk bare tilgang på ledetekst. Der fant jeg kommandoen edit. Et "kult" tekst redigeringsprogram. =) desverre fant jeg også ut kommandown deltree. Trykka y, på alle spørsmåla. Are you sure you want to delete *****.sys ++ slik hold jeg på en stund, til hele systemet var ubrukelig, skjedde ingenting når den starta lenger. tom ikke mulig å boote. Mye morro morro den maskina. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 jeg kunne sitte maks en halvtime om dagen på modem siden det tokk tlf linja, også husker jeg jeg hadde brukt opp dagen min så satt jeg der mens mamma og de ikke var hjemme og fikkk hus arest når mamma oppdaga det. husker også når folk ringte at man ble kobla ut og den forferdelige lyden. det jeg drev med på den tyden var og sitte på irc ingen ting annet gikk bra nok. og nå som vi har adsl så står pcen min på og netet står på 24/7 deilig at telenor kom med noen så genialt som adsl, trur mange har fått nytte av det. selvom e\en kompis av meg ikke har fått det der han bor enda da, stakkars de som bor der ass Lenke til kommentar
Namek Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Husker jeg satt å spilte Tanks med broren min fra en disk på windows 94 eller no... Lenke til kommentar
Reached Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Husker jeg spillte et eller annet Vinter OL spill hvor jeg kunne hoppe, stå på slalom og kjøre bobslede. Det var ganske fett :!: Også husker jeg at jeg spillte Tiberium Sun. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Husker jeg spillte et eller annet Vinter OL spill hvor jeg kunne hoppe, stå på slalom og kjøre bobslede. Det var ganske fett :!: Også husker jeg at jeg spillte Tiberium Sun. 8729840[/snapback] Det OL-spillet spilte jeg på min gamle maskin med win 3.1. Og så et spill som het "Chips" eller noe i dne dur, hvor man skulle navigere seg gjennom vanskelige brett for å samle sammen computerchips. Sært, men arti. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Husker jeg spillte et eller annet Vinter OL spill hvor jeg kunne hoppe, stå på slalom og kjøre bobslede. Det var ganske fett :!: Også husker jeg at jeg spillte Tiberium Sun. 8729840[/snapback] Tror vi hadde det OL spillet på SFO Ellers så husker jeg at min far bestilte et romspill fra USA, hadde nettop kommet ut da. Freespace tror jeg det het. Var vel på fire cd-er, tok en evighet å installere. Men spillet var konge. Kjøre rundt i romskip og skyte ned fienden. Selv om jeg ærlig kan innrømme at jeg ikke skjønte så mye av spillet... Synd at ene cd-en er ødelagt... det er nå jeg vil spille det Edit: Freespace fulgte med den første pc-en i huset. så kom 2-eren ut, og min far bestilte det Tar litt tid å få hukommelsen i gang i dag merker jeg. hehe Endret 29. mai 2007 av V-by Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Husker eg trodde selve skjermen var datamaskinen, den svære greien ved siden visste eg ikkje hva var Og søsteren min som skulle teste den lille røde knappen bakpå kabinettet. Poff Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Husker eg trodde selve skjermen var datamaskinen, den svære greien ved siden visste eg ikkje hva var Og søsteren min som skulle teste den lille røde knappen bakpå kabinettet. Poff 8730110[/snapback] hehe Husker at bestefar lærte meg forskjellen på skjerm og pc. Selv om at jeg bastant mente at det het skjerm og harddisk. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Spectrum 48 med "Ant Attack" var vel det første jeg spilte. Lenke til kommentar
Kong-king Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Husker den første PCen vår. Onkelen min innstallerte windows fordi det hadde ingen i familien vår noe greie på, og der hadde han såklart lagt inn noen spill; Tetris, Kabal et ski-spill osv. Satt å spillt mange timer i strekk. Men så kom jeg over et spill onkelen min hadde lagt inn; sikkert ment til faren min eller noe. Doom het det Endte med mange netter med mareritt... Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Vel er vel ikke helt det tråden ber om men når jeg var rundt7-8 så skulle jeg laste ned filmen xXx..Dere kan vel tenke hva jeg lastet ned da Endret 29. mai 2007 av x-nobbit Lenke til kommentar
Mato Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 uff er slike tråder som dette som minner meg på at jeg begynner og bli voksen , familiens første data var en 286 med noe som lignet på dos til operativsystem , men det var laget av en eller annen konkurrent , jeg husker at jeg hadde Ghost Buster 2 , et helikopter spill , et fly spil som het F (insert random nuber her). etter hvert fikk vi en P90 med win 3,11 og dos 6.12 , det var stas . spilte spill som Syndikate , Pagan ultima VIII , Simcity 2000 osv osv . Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Husker den gamle win 95'en fra da jeg var rundt 8 år... - Spilte for øvrig DoTT på den (men kunne ikke engelsk..) - Den var så treg at da jeg skulle spille donald (demo som jeg fikk i et blad) som var i "3d" - da måtte nytt skjermkort anskaffes - og mens spillet startet opp satt jeg og klappet PC'en og sa "flink disk" for at den skulle bli glad.. trodde den ville la være å henge seg da. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Vår første PC... Windows 98 og ingen internett. en venn av meg hadde internett, og det var veldig morro å spille 123spill etc. jeg ville også ha internett, så jeg prøvde å hacke til oss et internett ved å fylle inn navnet til en annen kompis sin far + addresse ++ jeg hadde håpet på at jeg var ett såpass geni (9år gammel) at jeg hadde klart å gi oss internett som vi kunne bruke gratis, fordi han jeg registrerte det som kom til å betale for oss. Det verste av alt, var at vi ikke hadde et modem... bare strøm :!: Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg husker at jeg fikk gå på nettet 2-3 ganger i måneden. Var rask da ja... Også en dag snek jeg meg på nettet etter et spilltips fra en kamerat. Liero. LIERO :D ! 8728611[/snapback] Åh liero Kanskje ett av de beste spillene noensinne lagd!! Jeg og en kammerat har sikkert tilbringt mange dager til sammen foran det spillet... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Husker at jeg pleide å spille diverse småspill fra disketter. Snake og Chips er de jeg husker best. Også husker jeg familien på 4 pleide å sitte samla rundt PC'en og spille Teazle. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 jeg husker et spill, du var en rød prik som spiste chiper og disketer sprengte og ble jaga av sakser.. noen som vet hvem spill jeg snakker om?? savner deg så. håper jeg får svar Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 husker dette spillet jeg og... men husker ikke navnet ..... *savne det* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå