RulleRimfrost Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Sitter her og vil oversette en vba-app til .net. Den parser textfiler og viser dem som rapporter. Har installert Visual Basic 2005 Express, men innser at her finnes ingenting som kan erstatte Report-designeren til Access. Jeg installerte deretter tillegget ReportViewer, for å kunne designe rapportene i et grafisk miljø. Det merkelige er at i Visual Web 2005 Express, så funker dette helt strålende, men i Visual Basic 2005 Express, så vil den ikke åpne designeren.... I Visual Web åpner den fint.... I Visual Basic ide skjer det ingenting når jeg trykker på "Design a new report" Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Express-utgaven av Visual Basic eller C# støtter dessverre ikke tillegg eller plugins. Hvor fant du "ReportViewer"? Så svært hendig ut! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Den kunne jeg trengt vet jeg.... Det hadde spart meg for månedsvis med arbeid hvis jeg slipper å skrive kode for å tegne rapporter... Endret 30. mai 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Jeg har selv brukt "Active Reports for .Net" og det er forsåvidt en bra løsning med omtrent samme grensesnitt, men "ReportViewer" så enda mer ut som en "rett-på-sak" designer. EDIT: I think I'm on to something here: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/m...671(VS.80).aspx Men jeg er ikke kar til å finne ut om jeg faktisk har det fra før, eller må hente det ned. Anybody? Endret 30. mai 2007 av moskus Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Jess joa. Jeg hentet den på http://www.gotreportviewer.com, så måtte jeg manuelt velge å vise den i toolbox med "choose items" Den benytter samme type xml-filer for å rendre rapporter fra lokale dataset, som MS sql reportserver. Bare med filendelsen .rdlc i stedet for .rdl som server benytter. Men jeg ser jeg kan designe disse .rdlc-filene i Visual Web, og så bare importere til Visual Basic-prosjektet etterpå, men med mine ca 5 timer erfaring i .NET, er det ikke så lett å kontrollere hva som dyttes inn i den rapporten etterpå. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hva med Crystal Reports? har aldri prøvd det (eller det følger kanskje bare med professional edition...) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Crystal Reports prøvde jeg meg på, men fikk det opp i halsen etter et par timer... Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Jepp. Har prøvd meg litt på brukersiden av Crystal reports (er økonom, ikke programmerer), uten at jeg ble helt overveldet. Det er også dyrt. Faller gjerne tilbake til et passende Office-produkt. Men, pek meg i riktig retning her: Om jeg vil lage et system for masseprint av dokumenter med plassert tekst og grafikk, hvilken metode ville du brukt i .NET ? - Rent programmatisk hente data pr print og plassere denne i en slags "document" container via System.Drawing el og sende direkte til printer, så gjenta til EOD. - Opprette en ny form og plassere data i div text og listeboxer, sette bakgrunnen hvit og printe hele form-objektet... - La vb-applikasjonen dytte data inn i noe annet (word / adobe - dokument), og eksekvere print av dette dokumentet... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Siden jeg er litt hardcore, ville jeg tegnet det manuelt, det er mye jobb, men du får akkurat det resultatet du ønsker. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg er også hardcore. Jeg har tidligere tegnet det selv Hehe. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 OK. Så da er anbefalingen å frese gjennom hele PrintDocument komponenten på msdn, og sette opp sidene manuelt med koordinater og hele pakka altså... Dette er tydeligvis ikke gjordt i en håndvending Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Enten det eller betale for en fullversjon av Visual Studio som støtter Add-ins. Jeg hadde valgt det alternativet. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Men så er ikke du hard core som oss andre heller hihi Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Du er jo ikke hard core. Du vet jo ikke hvorfor jeg får en "ProtocolError" engang... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Men det gjør jeg: BRUKERFEIL! kontakt teknisk avdeling. Endret 31. mai 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Det er bare at når det kjøres på vanlig .NET 2.0 så fungerer det, mens på CF .NET 2.0 (det vil si for Windows Mobile) fungerer det ikke... Er du teknisk avdeling? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Crystal Reports er ikke støtted av compact framework? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Moskus refererer nok til en litt annen sak. Noen her mener jeg burde kunne alt, siden jeg jobber med det. Hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå