Gå til innhold

Designe rapporter i Visual Studio ?

Anbefalte innlegg

Sitter her og vil oversette en vba-app til .net. Den parser textfiler og viser dem som rapporter.

Har installert Visual Basic 2005 Express, men innser at her finnes ingenting som kan erstatte Report-designeren til Access. Jeg installerte deretter tillegget ReportViewer, for å kunne designe rapportene i et grafisk miljø. Det merkelige er at i Visual Web 2005 Express, så funker dette helt strålende, men i Visual Basic 2005 Express, så vil den ikke åpne designeren....

I Visual Web åpner den fint....

vwd_small.JPG

I Visual Basic ide skjer det ingenting når jeg trykker på "Design a new report"

vbs_small.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv brukt "Active Reports for .Net" og det er forsåvidt en bra løsning med omtrent samme grensesnitt, men "ReportViewer" så enda mer ut som en "rett-på-sak" designer. :)

EDIT:

I think I'm on to something here:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/m...671(VS.80).aspx

Men jeg er ikke kar til å finne ut om jeg faktisk har det fra før, eller må hente det ned. Anybody?

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Jess joa. Jeg hentet den på http://www.gotreportviewer.com, så måtte jeg manuelt velge å vise den i toolbox med "choose items"

Den benytter samme type xml-filer for å rendre rapporter fra lokale dataset, som MS sql reportserver. Bare med filendelsen .rdlc i stedet for .rdl som server benytter.

Men jeg ser jeg kan designe disse .rdlc-filene i Visual Web, og så bare importere til Visual Basic-prosjektet etterpå, men med mine ca 5 timer erfaring i .NET, er det ikke så lett å kontrollere hva som dyttes inn i den rapporten etterpå.

Lenke til kommentar

Jepp. Har prøvd meg litt på brukersiden av Crystal reports (er økonom, ikke programmerer), uten at jeg ble helt overveldet. Det er også dyrt. Faller gjerne tilbake til et passende Office-produkt.

Men, pek meg i riktig retning her: Om jeg vil lage et system for masseprint av dokumenter med plassert tekst og grafikk, hvilken metode ville du brukt i .NET ?

- Rent programmatisk hente data pr print og plassere denne i en slags "document" container via System.Drawing el og sende direkte til printer, så gjenta til EOD.

- Opprette en ny form og plassere data i div text og listeboxer, sette bakgrunnen hvit og printe hele form-objektet...

- La vb-applikasjonen dytte data inn i noe annet (word / adobe - dokument), og eksekvere print av dette dokumentet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...