Gå til innhold

Hvorfor er juskartongene så vanskelig å helle av?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns ikke det er så vanskelig jeg. Tar et forsiktig tak i toppen av kartongen og vipper den på glasset. Søler ikke en dråpe engang. Funker helt greit :)

8803279[/snapback]

 

Da har du ikke prøvd det når du har dårlig tid :p

8805109[/snapback]

Godt poeng...!

 

Og nå har jeg endelig prøvd den ideen med å kutte et hull i det andre hjørnet av kartongen. Det funket greit nok, men er redd for at juicen ble litt guffen etter å stått med den åpninga 2-3 dager. :hmm:

Lenke til kommentar
Og nå har jeg endelig prøvd den ideen med å kutte et hull i det andre hjørnet av kartongen. Det funket greit nok, men er redd for at juicen ble litt guffen etter å stått med den åpninga 2-3 dager.  :hmm:

8825623[/snapback]

Det kan nok skje, ja.

 

Naar jeg aapner juicekartonger pleier jeg aa la vaer aa fjerne lappen over hullet helt(i mangel av noe bedre ord). Jeg bretter den saa over kanten slik at juicen har en slags bane aa folge ned i glasset. Naar jeg da heller det forste glasset fra kartongen hender det svaert sjeldent at jeg soler. Naar jeg har helt det forste glasset fjerner jeg lappen ettersom jeg ikke trenger den lenger. :thumbup:

 

Science.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men hadde det kosta så mye å prøve ut et nytt design på kartongene?

 

Noe som også er ei plage er når man drar av den blanke "flippen" over åpninga på juicen, så blir mange ganger noe plastikk fra denne flippen hengende igjen over åpninge og kartongene forblir (nesten) helt tette... :thumbdown: Da må man jo til å skjære hull med kniv. :hrm:

Endret av Penis-Hans
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke skjønne hva problemet er :p

jeg kjenner mange som klager på det, men er da bare å "velte" den over glasset, da holder du den ikke, og det skvulper ikke. det er jo så simpelt :)

8731871[/snapback]

Nettop! :thumbup:

 

48733560xc9.png

8948678[/snapback]

Men er ikke det en literskartong du har på bildet ditt? De pleier å være enklere enn halvannenliterne.

Men hvis det er mange som klager på det, så bør det i hvert fall dukke opp et nytt design på de snart... :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke skjønne hva problemet er :p

jeg kjenner mange som klager på det, men er da bare å "velte" den over glasset, da holder du den ikke, og det skvulper ikke. det er jo så simpelt :)

8731871[/snapback]

Nettop! :thumbup:

 

http://img265.imageshack.us/img265/3564/48733560xc9.png

8948678[/snapback]

Men er ikke det en literskartong du har på bildet ditt? De pleier å være enklere enn halvannenliterne.

8949175[/snapback]

Nei det er et halvliters glass ;)

 

Her er det da snakk om de største kartongene, 2 liter om jeg skal gjette ...

 

Nå har jeg funnet den ultimate løsningen:

80648.jpeg

 

Kjøp en tomm lano dispenser, ta av "pumpa", forleng "røret" med et sugerør og skru herligheten på kartongen. (Her er det viktig å ha en slik kartong med skrukork, de finnes i alle størelser...)

 

Dermed kan trådstarter bare pumpe i vei når han har lyst på et glass juice XD

Endret av Chao
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, i dag skjedde det igjen, folkens... Nok en gang opplevde jeg juice-drikkernes verste mareritt - to på en gang, faktisk: Først så skulle jeg dra av flippen over åpninga, og da ble det hengende masse plast igjen over åpninga, så jeg måtte skjære opp med kniv, og så - som om ikke det var nok - skvulpet juicen alle veier da jeg skulle helle i koppen (en ganske stor kopp, faktisk, så sjansen for å søle burde ikke vært stor). Dette resulterte i sløseri med tørkerull for å få tørka opp skvettene med juice etterpå. :dontgetit:

 

:dontgetit:

:dontgetit:

:dontgetit:

:ph34r:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Nei det er et halvliters glass ;)

 

Her er det da snakk om de største kartongene, 2 liter om jeg skal gjette ...

 

Nå har jeg funnet den ultimate løsningen:

80648.jpeg

 

Kjøp en tomm lano dispenser, ta av "pumpa", forleng "røret" med et sugerør og skru herligheten på kartongen. (Her er det viktig å ha en slik kartong med skrukork, de finnes i alle størelser...)

 

Dermed kan trådstarter bare pumpe i vei når han har lyst på et glass juice XD

 

Du har herved vunnet et helt internett. Ta kontakt med din leverandør for mer detaljer.

:D

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke skjønne hva problemet er :p

jeg kjenner mange som klager på det, men er da bare å "velte" den over glasset, da holder du den ikke, og det skvulper ikke. det er jo så simpelt :)

Nettop! :thumbup:

 

http://img265.imageshack.us/img265/3564/48733560xc9.png

Men er ikke det en literskartong du har på bildet ditt? De pleier å være enklere enn halvannenliterne.

Nei det er et halvliters glass ;)

 

Her er det da snakk om de største kartongene, 2 liter om jeg skal gjette ...

 

Nå har jeg funnet den ultimate løsningen:

80648.jpeg

 

Kjøp en tomm lano dispenser, ta av "pumpa", forleng "røret" med et sugerør og skru herligheten på kartongen. (Her er det viktig å ha en slik kartong med skrukork, de finnes i alle størelser...)

 

Dermed kan trådstarter bare pumpe i vei når han har lyst på et glass juice XD

 

GENIALT! Bare synd at juicen min kommer til å smake såpe da. .

Endret av Penis-Hans
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har ikke så store problemer med å helle fra kartongen, men å dra bort den beskyttelsestingen under korken er et sant helvette med tanke på sprut.

Lenke til kommentar
GENIALT! Bare synd at juicen min kommer til å smake såpe da. .

Du har tydligvis aldri hørt om å "vaske" noe...

 

Joda, men den såpeessensen går virkelig aldri vekk, tro meg. Og såpe smaker ikke noe godt. Det er like lite praktisk å drikke, som juice er når man prøver å vaske henda sine med den. Blir helt klissete av det! Dog er det én liten fordel: Da vil henda mine smake juice.

 

 

Jeg har ikke så store problemer med å helle fra kartongen, men å dra bort den beskyttelsestingen under korken er et sant helvette med tanke på sprut.

 

Ja, det er sant, og av og til blir noe av plasten hengende igjen også, og det er enda mer plagsomt.

 

Livet er virkelig ikke verdt å leve med disse juiceboksene.

Lenke til kommentar
Juice-kartonger med to skrukorker, det hadde vært luksus det.

Vet det fins noe slikt på de store vann/syre dunkene for å unngå det. Er vel ikke helt praktisk å helle masse syre/bensin rundt på gårdsplassen eller om du må spare på vannet o.l.

 

Kunne jo vært noe å tipse juice/kartongprodusentene. En ekstra kork eller en liten plugg på motsatt side av der korken er.

 

Er du han værmelder-Mentzoni? :3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...