Gå til innhold

Hvorfor er juskartongene så vanskelig å helle av?

Anbefalte innlegg

Ja, tittelen sier vel det meste, hvorfor i huleste er juicekartongene så jækla vanskelig å helle av?? Spesielt de 1,5-literne, de skvulper så sykt, så det skvetter alltid alle andre plasser enn oppi glasset. :mad: De 1-literne er faktisk ganske greie, sånn a lá melkekartong, de funker fint!

Men er det egentlig så vanskelig å bare prøve ut et nytt design på kartongene i håp om at de skal bli bedre? 1,5-literne (og 2-literne) har jo vært sånn i flere år nå uten endringer. :nei:

Skulle gjerne ha dannet en protestkampanje mot disse kartongene, men kan i det minste høre andres erfaringer her først, og om de som har problemer med det, har noen bra forslag til nye typer kartonger. :p

bottle.jpg

Denne ideen så jo veldig grei ut, men det er litt tungvint å måtte styre sånn hver gang man skal ha et glass juice. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er den greia på toppen?

Uansett så er de bare vanskelige å helle fra når de er fulle, etter ett par glass går det greit.

Gjelder også bare 1,5literne som har sånnt vippelokk... Noe jeg synes er ett dårlig patent uansett, siden man som oftest søler når man forsøker å vende den opp ned :hrm:

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar

Jeg klarer fint å helle i både store og små glass fra både store og små kartonger, gjelder med og uten kork. Ser ikke helt det store problemet.

For å helle enkelt og greit fra 1.5l kartonger, kan du f.eks klemme passe hardt i forhold til hvor fort du heller, så vil ikke kartongen trenge å trekke inn luft før du har fått fylt det første glasset. Og etter å ha fått fylt et glass, så den ikke er 100% full lengre, burde det ikke være noe problem å klare å helle i uten å søle.

Lenke til kommentar
Jeg klarer fint å helle i både store og små glass fra både store og små kartonger, gjelder med og uten kork. Ser ikke helt det store problemet.

For å helle enkelt og greit fra 1.5l kartonger, kan du f.eks klemme passe hardt i forhold til hvor fort du heller, så vil ikke kartongen trenge å trekke inn luft før du har fått fylt det første glasset. Og etter å ha fått fylt et glass, så den ikke er 100% full lengre, burde det ikke være noe problem å klare å helle i uten å søle.

8727758[/snapback]

Ja, jeg skjønner hva du mener, og har prøvd det, men når jeg skal avslutte så kommer det et voldsomt trykk innenfra kartongen og så spruter det en voldsom stråle over til andre siden av kjøkkenet. :p

Endret av Penis-Hans
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke skjønne hva problemet er :p

jeg kjenner mange som klager på det, men er da bare å "velte" den over glasset, da holder du den ikke, og det skvulper ikke. det er jo så simpelt :)

8731871[/snapback]

Nei, så enkelt er det ikke, fluemann. Det skvulper ukontrollert uansett, like vanskelig som å treffe dassen hvis man har så og så mye i promille. :no:

Lenke til kommentar

Ps: For å helle ut av juice kartonger, så aldri stopp å gi trykk (som du gir når du klemmer på flaska med fingrene)

Hvis du fortsetter å gir et konstant trykk (litt hardere/like hardt hele veien, og bare lar det renne, så skvipper det lite)

Noe som er vanlig er jo å slippe trykket når man har tømt, og beveger flaska opp fra glasset. (da er det lett å slippe på trykket, og alt skvulper utover)

Som sagt, holdt et stabilt elelr jevnt trykk hele veien, så går det som regel bra. :p

Endret av andrull
Lenke til kommentar

jeg kjenner mange som klager på det, men er da bare å "velte" den over glasset, da holder du den ikke, og det skvulper ikke. det er jo så simpelt :)

8731871[/snapback]

Nei, så enkelt er det ikke, fluemann. Det skvulper ukontrollert uansett, like vanskelig som å treffe dassen hvis man har så og så mye i promille. :no:

8732266[/snapback]

nei nei. du skal ikke klemme på den, bare dytte, slik at det helles jus i glasset.

Jeg kan ikke skjøne at folk ikke greier det :p

Lenke til kommentar

Jeg hater også disse kartongene, det skulper noe helt jævlig. Jeg har vært ørten ganger ut av rommet for å hente papir etter skvulpeshowet fra kartongen der. Skvulper pina meg også når jeg drar av den alu/plast filmen under lokket også. Drar du litt for hardt, så er det skvulpeleken over hele hånda di igjen.

Jeg vet at det er andre måter å helle på uten å søle, men det er jo forferdelig hvor avansert de skal gjøre det da. Må da finnes en bedre design på korken eller kartongen slik at det ikke skvulper så mye. 1,5l cola skvulper jo ikke i det hele tatt i forhold, så kansje de bør "låne" designet derifra til eplenektarkartongene også.

Etter flere liter med skvulping over hele bordet har jeg etterhvert funnet ut at det lønner seg å holde glasset på skrå og klemme ltt på kartongen. Og ikke tøm alt for fort, fordi da kommer, ja det dere vet. Av og til når jeg er drittlei av skvulpinga drikker jeg bare rett fra kartongen i protest, gidder ikke å helle opp i et glass.

Lenke til kommentar

8731871[/snapback]

8732266[/snapback]

nei nei. du skal ikke klemme på den, bare dytte, slik at det helles jus i glasset.

Jeg kan ikke skjøne at folk ikke greier det :p

8732322[/snapback]

Litt klemming blir det da uansett, og da er cluet å ivhertfall ikke løsne på grepet.

Ellers er det jo greit å klemme så lite som mulig også.

Lenke til kommentar
ja.. jævli smart å lage et hull i kartongen.. for da sliter du hvis du mister den eller noe... nei, bytt juice merke... gå over til tine 1L eller tropicana, der søler du bare hvis du har 12 i promille...

8736272[/snapback]

Tviler på at de boksene holder seg tette uansett hvis du mister boksen. Jeg pleier alltid stikke hull i boksen, og ja det fungerer bra.

Lenke til kommentar
ja.. jævli smart å lage et hull i kartongen.. for da sliter du hvis du mister den eller noe... nei, bytt juice merke... gå over til tine 1L eller tropicana, der søler du bare hvis du har 12 i promille...

8736272[/snapback]

Hvem går rundt å drefser juicekartonger? Hullet trenger heller ikke være stort, tviler sterkt på at den kommer til å lekke så mye om man mister den. Er jo fort gjort å plukke den opp.

Lenke til kommentar
Ja, tittelen sier vel det meste, hvorfor i huleste er juicekartongene så jækla vanskelig å helle av?? Spesielt de 1,5-literne, de skvulper så sykt, så det skvetter alltid alle andre plasser enn oppi glasset.  :mad:  De 1-literne er faktisk ganske greie, sånn a lá melkekartong, de funker fint!

Men er det egentlig så vanskelig å bare prøve ut et nytt design på kartongene i håp om at de skal bli bedre? 1,5-literne (og 2-literne) har jo vært sånn i flere år nå uten endringer.  :nei:

Skulle gjerne ha dannet en protestkampanje mot disse kartongene, men kan i det minste høre andres erfaringer her først, og om de som har problemer med det, har noen bra forslag til nye typer kartonger.  :p

http://www.florence.ars.usda.gov/kidsonly/high/bottle.jpg

Denne ideen så jo veldig grei ut, men det er litt tungvint å måtte styre sånn hver gang man skal ha et glass juice.  :hmm:

8727704[/snapback]

Hvorfor i all verden skal man gjøre det så vanskelig? :no:

Stikk et hull bak på kartongen. Kan eventuelt settes teip over for å holde den tett når du skal oppbevare den. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...