Gå til innhold

Skal begynne med kreatin, småhjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105476
Jo nærmere du har albuene kroppen, jo mer bruker du armere. Som jeg sa så er det viktig å øve inn teknikken med mye lavere vekt enn du ellers vil bruke.

8747244[/snapback]

Allikevel går det hardt utover skuldra om du har albuene pekende rett ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo nærmere du har albuene kroppen, jo mer bruker du armere. Som jeg sa så er det viktig å øve inn teknikken med mye lavere vekt enn du ellers vil bruke.

8747244[/snapback]

Allikevel går det hardt utover skuldra om du har albuene pekende rett ut.

8747459[/snapback]

Merker ingenting i skuldrene hvis jeg spenner ryggen nok. Husker ikke hvor jeg har det fra, men mener at albumene rett ut er den beste måten å aktivere brystmusklene på.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Merker ingenting i skuldrene hvis jeg spenner ryggen nok. Husker ikke hvor jeg har det fra, men mener at albumene rett ut er den beste måten å aktivere brystmusklene på.

8748786[/snapback]

Selv om du ikke merker noe nå kan det godt hende du kjenner det senere. Men heldigvis er det ikke mine skuldre som blir vonde av at du har albuene rett ut til siden :)

Lenke til kommentar

http://www.treningsforum.no/article/articl...enkpressteknikk

Armenes posisjon har også mye å si. Mange holder armene rett ut til siden, så det kan trekkes en linje fra albue til albue. Det er feil. For det første vanskelig gjør det å senke stangen til rett sted. For det andre er den en belastning på skulderleddet. Armene skal så å si holdes inn til kroppen. I bunnposisjonen vil armene danne en vinkel til kroppen, som er noe mindre enn 90 grader. Det er ikke unormalt å se styrkeløftere holde armene så tett på kroppen, at vinkelen er mindre 45 grader. En slik posisjon skåner skulderleddet, og gir et bedre latdrive fra bunnen, som bidrar til at man kan løfte tyngre vekter.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...