Gå til innhold

Stativ for mitt pentax k10d

Anbefalte innlegg

Har lest rundt om på forumet og prøvd å snappe opp anbefalte stativ og stativhoder.

Er det å anbefale et manfrotto 190PROB eller 055PROB , er vel bare høyden som er forskjell?? , til et Pentax k10d ?

Bruker det til portrett , landskap og macro , på turer tenkte jeg at jeg skulle slenge på med en manfrotto 681b mono stativ og bruke samme hode.(eller har noen noen andre å anbefale ?)

Ser at det er mulighet til macro fotografering med nevnte stativ, noen som har prøvd seg med macro fotografering med en av disse type stativ?

Skal ikke bruke så ekstremt store objektiver har pentax da 18-55mm som fulgte med , pentax d fa makro 100mm ,skal få meg pentax da 12-24mm og lurer på pentax fa j 75-300mm med tid og stunder.

Er ønskelig å få noen anbefalinger på hode , er vel midi ball head som gjelder da vel ? type Manfrotto M488RC0 ?

Endret av Ronny73
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var også med tyngden som jeg ikke var sikker på .

190PROB er jo litt lettere men også kortere, kunne du ha brukt et kortere ett eller er 055PROB et "must" ?

Hvorfor bruker du ikke 488 kulehode på det andre stativet ?

Er vel ikke så mye forskjell ?

For å berolige meg selv så er et manfrotto 055PROB med en av 488 serien kulehode et godt valg ?

Enda et av livets kvaler er : hvilke type kulehode i serien :)

Med hurtigkobling eller ikke.....

Er det noen som kunne fremvise et bilde av sitt stativ i macro stilling ?

takk for svaret StigVidar

Lenke til kommentar

190PROB er jo litt lettere men også kortere, kunne du ha brukt et kortere ett eller er 055PROB et "must" ?

Hvorfor bruker du ikke 488 kulehode på det andre stativet ?

Er vel ikke så mye forskjell ?

For å berolige meg selv så er et manfrotto 055PROB med en av 488 serien kulehode et godt valg ?

Enda et av livets kvaler er :  hvilke type kulehode i serien  :)

Med hurtigkobling eller ikke.....

Er det noen som kunne fremvise et bilde av sitt stativ i macro stilling ?

takk for svaret StigVidar

8733319[/snapback]

Jeg valgte 486 hodet for å få stativet kortest mulig sammenslått. Da går det akkurat nedi en liten koffert. Jeg er enig i at 488 hodet er bedre.

Jeg har RC2 serien, men velg størst mulig plate som f.eks. RC0 dersom det ikke er andre grunner for å velge litt mindre plater. Men RC2 er allikevel så stor at den dekker hele stativfestet på mine objektiver så jeg ser ikke så veldig stort poeng i å velge en stor plate heller.

Kjøper du Manfrotto stativ så spander på deg bæreremmen "Long Strap 102". Den er et must hvis en skal bære stativet i mer enn noen minutter.

Lenke til kommentar

8733319[/snapback]

Et stativ som løfter kameraet opp i øyehøyde er et must for meg :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...