Gå til innhold

Synspunkter/Kommentarer på dette gamer-oppsettet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valgte Gail rammen fordi det ikke er nøædvendig med ram som går høyere enn 800 MHz DDR, klokken har CPU:RAM 1:1, som er best, får han da 8 x 400 = 3200 MHz på CPU, det krever vannkjøling.

 

Hadde EasyRaider faktisk sjekket PSUen hadde han funet ut at den gir mer A på 12V enn den "elskede" mist 600 W. Har ikke hat noen problemer med kvaliteten på TT PSUer selv og da denne gir så mye pluss at den er over 80% effektiv uansett last (noe ikke mist er, men Corsair har) så tenkte jeg at den kunne være grei, alltid kjekt og likegjerne ha en PSU som du kan kaste hva du vill etter, selv overklokka qvad ssytemer med SLI/CF, n00b.

Lenke til kommentar

Synes oppsettet ditt ser veldig bra ut nå.

 

Eneste jeg vil sette fingeren på et at du burde sjekke om kabinettet du har valgt har plass til et GTX kort siden de er noe lenger enn vanlige skjermkort.

 

Hadde vært utrolig kjedelig å kjøpe det bare for å finne ut at GTX kortet ikke passer :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hadde EasyRaider faktisk sjekket PSUen hadde han funet ut at den gir mer A på 12V enn den "elskede" mist 600 W. Har ikke hat noen problemer med kvaliteten på TT PSUer selv og da denne gir så mye pluss at den er over 80% effektiv uansett last (noe ikke mist er, men Corsair har) så tenkte jeg at den kunne være grei, alltid kjekt og likegjerne ha en PSU som du kan kaste hva du vill etter, selv overklokka qvad ssytemer med SLI/CF, n00b.

8758994[/snapback]

Du misforsto, den kommentaren var ikke ment på TT PSUen eller deg.

 

Men den var uansett overkill. Det er HX620 også hvis det ikke blir SLI.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Du misforsto, den kommentaren var ikke ment på TT PSUen eller deg.

 

Men den var uansett overkill. Det er HX620 også hvis det ikke blir SLI.

8759374[/snapback]

 

Har lest flere steder at det er anbefalt en 500W PSU for 8800GTX.

 

Husker ikke akkurat hvor i farta..

 

Og med en 620W så har han en del å gå på i fremtidige oppgraderinger og div. andre ting han har lyst til å instalere i maskina.

 

Corsair sin koster ca. 1000kr atm, mens en god 500W koster rundt 750kr og oppover, så det er ikke mye det er snakk om. MIST 500W koster 900kr.

Lenke til kommentar
Har lest flere steder at det er anbefalt en 500W PSU for 8800GTX.

Det stemmer for PSUer av tvilsom kvalitet. Eller med strømslukende CPU og hard overklokking. Med et oppsett som dette og en kvalitets-PSU er det tull.

 

Og med en 620W så har han en del å gå på i fremtidige oppgraderinger og div. andre ting han har lyst til å instalere i maskina.

Akkurat det samme kan sies med 520W, så lenge han ikke skal ha noe ekstremt som 2900XT Crossfire.

 

Corsair sin koster ca. 1000kr atm, mens en god 500W koster rundt 750kr og oppover, så det er ikke mye det er snakk om. MIST 500W koster 900kr.

8760020[/snapback]

Nei, det er ikke mye, men det er da ingen vits å betale mer uten å få noe igjen for det.

Lenke til kommentar

Hva med å komme med forlslag til en vesetlig svakere PSU som han kan bruke ved senere oppgraderinger som han sparer penger på, istedet for å "kritisere" våre forslag uten en tydelig begrunnelse og linker.

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke kan nok om PSU til å kvalifisere som ekspert, men det å kalle noe n00b fordi man forslår en 750W PSU til noe som starta som ett SLI prosjekt synes jeg du kan spare deg for i fremtiden..

 

Gi gjerne en link eller en god begrunnelse for hvor stor PSU du synes han trenger til et enkelt 8800GTX kort så flere lære noe ut av dette.

Lenke til kommentar

*sukk* Skal jeg måtte poste linker i hver eneste diskusjonstråd som omhandler PSUer? Vel, her er en:

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=511180

En person har altså kjørt et overklokket system med 8800 GTX gjennom mange stresstester i over en uke med en 380 W PSU, uten noen tegn til at PSUen nærmet seg bristepunktet. Det er heller ikke så rart, ettersom systemet aldri trakk mer enn 401 W fra veggen, som tilsvarer ca. 320 W fra PSU, og det var bare et kort øyeblikk han aldri klarte å gjenskape. Etter beregninger og målinger å dømme, var det heller ingen fare med 12V-linja. Men merk at dette er en Seasonic-bygd PSU, en kan ikke velge hvilket som helst skrap.

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke kan nok om PSU til å kvalifisere som ekspert, men det å kalle noe n00b fordi man forslår en 750W PSU til noe som starta som ett SLI prosjekt synes jeg du kan spare deg for i fremtiden..

8760617[/snapback]

Det har jeg heller ikke gjort. Det jeg reagerte på, var en vag anbefaling om "mere Watt".

 

Min konkrete anbefaling er Corsair HX520. Den har nok futt til å takle 8800 GTX SLI, eller en overklokket firekjerne-CPU og et framtidig strømslukende monster av et skjermkort. Men det er ingen fasit, kan klare seg med mindre, eller kan trenge mer, avhengig av hvilken hardware som blir aktuell.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Min konkrete anbefaling er Corsair HX520. Den har nok futt til å takle 8800 GTX SLI, eller en overklokket firekjerne-CPU og et framtidig strømslukende monster av et skjermkort. Men det er ingen fasit, kan klare seg med mindre, eller kan trenge mer, avhengig av hvilken hardware som blir aktuell.

8760773[/snapback]

 

Er det ikke bedre da å bruke noen få hundre kroner mer og være på den sikre siden enn å spare noen få hundre og risikere å måtte kjøpe ny PSU ved en senere oppgradering?

Lenke til kommentar

Kanskje. Men det er få fornuftige oppgraderinger som kan kreve så mye.

 

Personlig ville jeg heller kjøpt noe enda billigere og heller brukt den i et annet system eller som reserve hvis det skulle bli en såpass stor oppgradering.

 

Nye komponenter krever ikke alltid mer strøm heller. Det er nesten bare skjermkort som har den utviklingen nå.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

For det første, genialt at så mange engasjerer seg og faktisk tar seg tid til å svare i denne tråden, tusen takk til dere!

 

 

 

For det andre, om den PSU'en som ligger i handlevogna nå er overkill, hva skal jeg da kjøpe?

 

Og bare for å spesifisere, det blir ikke snakk om vannkjøling og saker, den lille OC'en jeg kommer til å foreta meg blir på luft... Er uansett ingen stor klokker, kommer bare til å gjøre det for å tyne litt ekstra ut av CPU'en, siden den tydeligvis (i følge folk her inne) er lett å klokke til anstendige hastigheter!!

Lenke til kommentar

Ah, ok, tusen takk for det:D Da tror jeg den tar over for Corsairen!

Forresten, lite spørsmål, siden det virker som folk har peil her;

 

Jeg prøvde kalkulatoren som finnes her http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp , og med den beregna systemet i handlevogna seg til noe sånn som 360-390w... hvor nøyaktig er en slik måling, og hva er spriket (altså mellom minimun og maximum watt-konsum) til vanlig i en slik rigg som den i vogna mi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...