Gå til innhold

Synspunkter/Kommentarer på dette gamer-oppsettet?


Anbefalte innlegg

Heisann alle dere der ute!

 

Jeg sitter nå her og er meget lysten på en ny PC, primært bruksområde blir vel da gaming.

 

Har prøvd å sette sammen en sak ved hjelp av prisguiden, og lurer nå veldig på hva folk her syns om dette. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=48089

 

Ser det greit ut til den prisen? (vil nødig gå noe høyrere)

Er det noen av delene som ikke går sammen eller som ikke hører hjemme her?

Noen eventuelle forslag til forbedringer?

 

Alle kommentarer (i alle fall relevante) mottas med takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*bump*

ingen som har noen forslag/noe å si?

 

ennå ingen respons?!

 

neivel, men gjorde i alle fall ett par "tweaks" på lista, bl.a. tok jeg vekk lydkortet, i den tro at det integrerte er godt nok til "vanlig" bruk, stemmer dette??

Endret av Tan28
Lenke til kommentar

hva skal du med 4 GB ram? de felste spillene er fortsatt på 32 bit, har du tenkt og bruke 32 bit OS får du bare op maks 3,5 GiB av de 4 GiB.

 

Så nå at du hadde 64 bit os, men de felste spillene vil frtsatt bare bruke maks 2 GiB ram (noen få kan bruke 4, men det er få som prgrameres slik)

 

ellers ser det greit ut, hvis du ikke er redd for å klokke kan du velge en billigere C2D, bedre kjøling og et GTX

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4134532

Integrerte lydkort i hovedkortet funker som bare det til vanlig bruk ; ) Bare for å svare på det spørsmålet ihvertfall..

 

Ville kanskje valgt en psu med litt mere watt?

Endret av Slettet+4134532
Lenke til kommentar
hva skal du med 4 GB ram? de felste spillene er fortsatt på 32 bit, har du tenkt og bruke 32 bit OS får du bare op maks 3,5 GiB av de 4 GiB.

 

Så nå at du hadde 64 bit os, men de felste spillene vil frtsatt bare bruke maks 2 GiB ram (noen få kan bruke 4, men det er få som prgrameres slik)

 

ellers ser det greit ut, hvis du ikke er redd for å klokke kan du velge en billigere C2D, bedre kjøling og et GTX

8740005[/snapback]

 

For det første:

syns du jeg heller skulle gått for 2GiB RAM nå, og 32 bits Vista?

 

 

For det andre:

Er vel ikke redd for å klokke, skulle jeg tro, men har aldri gjort det før (kun coolbits klokking på skjermkort, har kun laptop fra før). Men som sagt, klokking er absolutt en mulighet, men hvilken C2D og hva kjøling skulle jeg valgt?

Lenke til kommentar

en E6320 har multiplikator på 7, E6430 har 8. med pc 6400 ram kan du nå henholdsvis 2,8 Ghz og 3,2 Ghz før rammen går over det den er beregnet for. ville hjeller falgt et sett med stramme (lave timings) brikker på 2GiB tilsammen, min personelige mening er at det ikke er nødvendig med mer minne i dagens sivasjon. Videre kunne du med hell ta et P35 hovedkrt, mister SLI mulighetene men det er noe raskere og klokker bra (gjelder de fleste, men ikke alle) for pengene du sparer kjøper du en bra luftkjøler (ca 500 kr) og eventeulet et GTX.

 

Peronelig ville jeg ikke hatt vista på en gamer enda, for mye klabb og babb på det OSet enda.

Lenke til kommentar

Så der, da har jeg oppdatert handlevogna i første post!

Har lagt til en CPU-kjøler, bytta fra 8800gts til 8800gtx, bytta hovedkort til P35, bytta til litt bedre (og mer klokkevennlige tror jeg) RAM-brikker og bytta ut PSU'en med en kraftigere en!

 

Hvordan ser det ut nå da?

Lenke til kommentar

Det er omtrent hva jeg ville gått for, ser dog ikke ut til at ultra X er mulig og fa tak på lenger. Det meste av ram som går opp til pc 6400 holder egentelig, så hvis du finner et sett med 4 GiB KAN du gå for dette også og for det klokke som en gal, men det vil stoppe ved 400 mhz tipper jeg, ikke for det, E6600 har multiplikator på 9, så den får 3,6 Ghz ved 400 Mhz FSB, du ka spare en del på og velge en E6320 eller E6420. Husk også og kjøpe kabler til MIST 600 Watteren, den kommer uten noen kabler som må kjøpes for seg selv.

 

Men jeg vil igjen pressisere at du KAN gå for 4 GiB, du vil trolig ikke merke noe på noen av dagens spill (omtent alle er 32 bit). men jeg hadde da heller gått for et billigere 2 GiB sett.

 

hvis du legger sammen HK, RAM, CPU og GPU på det oppsettet ditt fra netshop (det billigste alternativet) koster dette 9787 kr, klarer du deg uten WIFI kan du velge disse komponetene:

MSI 8800GTX

E 6420 2,13 Ghz

Geil 2 GiB 4.4.4.12

ASUS P35 uten WIFI

 

Dette koster i skrivende stund 8434 kr og vil yte så likt at du ikke merker forskjellen, klokker like bra også (kjøleren du har valg er bra, men kommer skjelden over 3 ghz med C2D på luft)

 

annen mulighet mot den misten kan være Thermaltake 750W ToughPower den har ikke modulære kabler som misten, men mer saft på 12V (klarer 60 Apere totalt!) har denne selv og den er fjellstabil. misten er dog trolig stillere, ikke at det spiller noen rolle når du skal ha 8800 kort (det vil overdøve begge psuene)

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar
Da gjennstår bare to spørsmål:

Når bestiller du den?

og Hvor bor du? :p 

(ser på cpu, ram, hk og gpu og fikk lyst på nytt selv også)

8742739[/snapback]

 

 

haha, takk for all hjelp forresten, vet ikke helt når jeg bestiller, har en kjenning som må konsulteres først, mulig han kan ordne en fin pris, om ikke det går kommer jeg vel til å bestille så fort jeg bare kan :dribble:

 

Forresten, hva trenger jeg av kabler i tillegg?

Lenke til kommentar

Det følger med S-ata kabler og ide kabler til hk, det følger med strømkabel til strømfrosyningen, er ikke sikker på hva som følger med av kabler til skjermen, hvertfall strøm (vanligvis) og enten VGA eller DVI kabel, har ingen erfaring med samsung skermer her, men skulle tro det fulgte med DVI.

 

kort sagt tviler jeg på at du trenger noe flere kabler

Lenke til kommentar

Hvorfor så sinnsyk PSU? Står ikke i stil til oppsettet i det hele tatt.

 

Nei, da var 4 GiB RAM mer fornuftig, det blir garantert nyttig med tiden.

 

Ville kanskje valgt en psu med litt mere watt?

Klassisk n00b-anbefaling, ikke hør på! De med litt greie på PSUer, vet at det er kvalitet og 12V-linje som teller.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Må vel innrømme at jeg stussa litt på den voldsomme PSU'en, men jeg er grønn nok til å ikke vite, i alle fall ikke sikker....

Men, bytta den ut med Corsair 620W, og bytta minne-brikker til Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB), satser på 2GB enn så lenge i alle fall, mest pga prisen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...