eivind1972 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg leste vel noen flere enn det jeg leser nå. Serier som jeg leste da, men ikke nå lengre er Donald og Fantomet. Fra omtrent 15-årsalderen gikk jeg over til mer kvalitetsserier, som jeg fortsatt leser, som f.eks. Asterix, Tintin, Viggo, Sprint og Lucky Luke (enkelte av disse som Lucky Luke og Asterix har riktignok forfallt såpass mye at de siste utgavene har hatt en dramatisk lavere kvalitet, og jeg har etterhvert droppet Lucky Luke). Iznogood er også veldig bra, men det er nokså begrenset hvor mye jeg har fått lest av denne serien. Ellers har jeg de tre Ompapa-bladene. Goscinny er uten tvil den mest geniale tekstforfatteren innen tegneserienes verden og han har hovedæren for den kvaliteten seriene han sto bak hadde, selv om tegnerne også har gjort en god jobb. 9202924[/snapback] Hva er Ompapa? 9204994[/snapback] Ompapa var en serie om en indianer som Uderzo og Coscinny lagde sammen før de lagde verdens beste tegneserie, Asterix. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Ompapa var en serie om en indianer som Uderzo og Coscinny lagde sammen før de lagde verdens beste tegneserie, Asterix. 9231508[/snapback] Ahhh den må sjekkes ut! Takker Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Donald og Fantomet var vel mest lest tror jeg.. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Min far hadde/har(?) en stor tegneseriesamling, så har vokst opp med mange forskjellige: Tintin, Viggo, Spiralis, Sprint, Den unge Sprint, Lucky Luke, Billy, Donald, Valhall, Franquin, Asterix Og mange mange flere. Yndlingene har alltid vert tegneseriene av Franquin, Skuffer aldri Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Donald, Fantonald, Tommy og Tigern og selvsagt Transformers. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Donald Duck & co leste jeg veldig mye da jeg var mindre. Jeg har også alltid lest en del Tommy & Tigern, noe jeg gjør den dag i dag Tankegangen til Tommy tror jeg de fleste kan kjenne seg gjenn i. Det er dette som er så flott med serien, den vekker barnet inni deg. Endret 9. september 2007 av Bakke Lenke til kommentar
Myst Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg leste (og leser forsåvidt) mest Donald, Fantomet, Billy, Pusur og Tommy og tigern. Husker jeg pleide å dra til gamle biblioteket hver helg for å leke og lese tegneserier. I de senere årene er Pondus og Nemi også lagt til listen. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Donald og Tommy og Tigern.. Leser Tommy og Tigern enda, men ikke i form av blader for de inneholder nesten bare gjesteserier.. Har kjøpt to store T&T bøker Lenke til kommentar
Azubi Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Satt alltid på biblioteket og leste; Sprint Spiralis Astrix og Obelix Lucky Luke Valhall Alvefolket () Bone Det var tider det. Lenke til kommentar
Johari Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Donald Gode gammle Carl Barks og Don Rosa sine historier er absolutt dem beste. I dag går det bare for det meste i Pondus :!: Lenke til kommentar
catolap Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Donald og Pyton! Dølle Døkk, Deep Shit Junkies og Pervo-Kris. Oh, the memories Endret 2. mai 2008 av JA1NQ Lenke til kommentar
asconasny Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Tja hos meg gikk det mest i krig og western Kaptein Mark og Ontarioulvene. Kaptein Miki Tex Willer Kamp Bladene - Beste bladene som er laget, handlingen foregår i 2 verdenskrig På vingene Spion 13 Agent X9 (Ja, har vært forelsket i modesty Blaise) Sølvpilen (Månestråle....Jummy) Asterix og Obelix Lucky Luke og selvsagt Donald. Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Som absolutta alle andre her leste jeg donald^-^ Også selvfølgelig Bamse, verdens sterkeste bjørn. Lenke til kommentar
Rekluse Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Husker ikke noen mange, men kan poste de jeg husker. Fantomet er et konge blad. Tex Willer skikkelig vestern. De tegneseriene var konge som jeg også leste. Lenke til kommentar
tiss Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Donald Lucky Luke *savne* Asterix *savne* Også mange andre som jeg ikke kommer på akkurat nå. Lenke til kommentar
Henrikfj- Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 gikk mye i Donald her også.. og i disse dager går det mest i Pondus, utrolig morsom serie Lenke til kommentar
Moff Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Begynte å lese Pyton og Mad da jeg var 6. Så gikk det endel i Don Rosa tegnede Donald serier. Så tok det helt av med Marvel + at jeg leste det jeg kom over av Alan Moore (watchmen, V for vendetta, The League of extraordinary Gentlemen) Leser ennå noe spider man men Det jeg leser fast nå er Pondus, og halv fast The Dark tower serien av Stephen King ( tegneserie format) ;D Lenke til kommentar
Yakamaru Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Viggo, Tom & Jerry, Snipp og Snapp, Mikke Mus, Donald, Blondie, osv.. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 - Donald - Transformers - G.I. Joe - Supermann - Batman - Iskalde Grøss - Teenage Mutant Hero Turtles (her i europa ble ordet "ninja" for voldelig, så de forandret det til "hero" i tegneseriene. Det er ikke "only in America" de er sære.) Lenke til kommentar
Baconburger Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Leste stortsett bare Donald da jeg var mindre, ja. Også leste jeg noe som jeg tror var en biserie et blad. Tror den biserien het "Grimmy", eller noe. Det handla iallefall om en kul hund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå