balder80 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hei, Jeg lurer på om noen her har erfaring med trådløse produkter for UMTS-nettverk, og gjerne kompatible for HSDPA som kommer for fullt nå. Jeg fant dette på nettet: Zadacom USB HSDPA/3G/EDGE, (hastighet HSDPA: 1.8Mbps / 384 Kbps og UMTS: 384Kbps / 384Kbps) men den er svært kostbar og krever tilkobling til en "servermaskin med Windows", samt sen HSDPA tilkobling. Jeg ønsker meg primært en enhet som D-20 fra Ice, som operer på egenhånd og styres via webgrensesnitt fra alle operativsystemer. Da slipper jeg å ha en maskin stående som server for internettoppkoblinga mi. Enheten må ha mulighet for ekstern antenne, som da antagelig bør kunne plasseres utendørs for å få god dekning. Enhetene som selges av Telenor og Netcom ser stort ut til å være helt enkle modeller, men jeg har ikke sjekka deså nøye ut. Så finns det en slik enhet som kan stå alene som kan fungere (Ja jeg vet D-linkhar en enhet som støtter PCMCIA-kort, men firmwaren som er å få tak i støtter kun Vodafone som internettleverandør, og de finnes som bekjent ikke i Norge). Oppdatering: Jeg har funnet en enhet som kanskje kan overholde mitt krav; http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=49779 Men prisen var vel stiv syns jeg. Fant også en oversikt på en utenlands nettside: http://www.3gamericas.org/pdfs/HSDPA_Devices.pdf Men virker som det ikke nødvendigvis er lett å få tak i produktene. Endret 28. mai 2007 av balder80 Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Linksys har jo en 3G router som heter WRT54G3G. Prisen er ikke så værst, men husk på at du må ha et 3G pcmcia kort i tillegg. Søk på forumet så finnner du erfaringer med den. Linksys Wireless-G Broadband Router for 3G/UMTS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå