Bozzeye Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Eg har kjøpt meg PC (brukt) og det fulgte med to harddiskar. Den nye harddisken er det engelsk XP på, mens den gamle min er det norsk XP. Eg vil bruke den norske (sidan eg er vane med den), men den er på D:\ og ikkje C:\. Og derfor er det XPen på C:\ (som er engelsk) som er brukt. Korleis kan eg bruke den norske som standar? Må eg kopiere den norske over den engelske? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Prøv om du kan boote fra den andre disken. Du velger i BIOS hvilken disk som skal boote. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Korleis gjer eg det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Kan ikke gi deg noen nøyaktig oppskrift, da BIOS varierer litt på forskjellige PCer. Men du får se om du finner en meny som heter "Hard disk boot priority" eller noe sånt. Det vil alltid lønne seg å bli kjent med hva som finnes i BIOS. Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Mhm, du kommer vanligvis inn i bios ved å klikke del/delete tasten under bootup Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Mhm, du kommer vanligvis inn i bios ved å klikke del/delete tasten under bootup 8729220[/snapback] Tja, F1 og F2 er også vanlig Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Ja, min feil der. Er bare vandt med mine egne pc'er. Her er en liste over de kjente bios aktørene, og hvilke taster du bruker for å komme inn i bios: Bios manufacturers Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Ja, Windows har en tendens til å bytte på om på disknavnene (C: og D: etc) og sjonglere litt med de, så hvis du får stilt inn i BIOS at du vil at Windows skal boote fra den andre harddisken (den med norsk på) vil den antakelig bli C:-disken og den engelske bli D:-disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå