Gå til innhold

Hjelp til å kjøpe billig bærbar!


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny laptop da min nåværende går ut på dato..

 

Jeg er student og økonomien er ikke romslig så jeg ser for meg å bruke max 7000,- Denne grensen kan overstiges dersom jeg blir overbevist nok..

 

Maskinen skal brukes til å surfe på nettet, lagre bilder og musikk og skolearbeid (stort sett tekstbehandling).

 

Jeg er ganske fleksibel med tanke på krav til spesifikasjoner, den bør ikke være for tung, men på denne annen side så synes ikke jeg 3kg er så veldig tungt. Jeg er veldig lei av å ha en treg maskin, så jeg ønsker en som jobber raskt med flere programmer oppe. Design spiller i utgangspunktet ingen rolle, men dert gjør ikke noe om maskinen ser stilig ut..

 

Kunne tenkt meg blåtann, men det er ikke noe must.

 

Har sett litt på Acer pcene som selges på Elprice. Er dette bra kjøp? Man får jo unektelig mye for pengene, men er det nie bra og er det så billig som de skal ha det til?

 

Alt i alt stiller jeg ikke så mye krav til min nye laptop annet enn at den er forholdsvis billig, og jeg er fullstendig klar over at man får hva man betaler for..

 

Tar i mot tips og hjelp med stor takknemlighet!

 

Mvh Lurepix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du nevner ikke noe om preferert skjermstørrelse. Etter min mening gir denne maskina veldig god valuta for pengene. Core duo er en veldig ok prosessor, skjermen er 14 og med en passende oppløsning, 1 gig ram og 80gig disk. Lett og behendelig maskin, og du trenger egentlig ikke gå høyere i pris for å tilfredstille kravene. Sett de sparte grynene på øl-budsjettet :cool:

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Om det er den på forsiden på elprice så har den dobbelt så stor disk, dobbelt så mye minne, bedre batteri og litt kjappere cpu enn den på netshop, men koster til gjengjeld 1700,- mer og er litt tyngre og større. Begge er såvidt ejg vet gode kjøp, litt mer kraft i elpricen, mens netshopen gir mye for pengene og er svært billig.

Lenke til kommentar
Om det er den på forsiden på elprice så har den dobbelt så stor disk, dobbelt så mye minne, bedre batteri og litt kjappere cpu enn den på netshop, men koster til gjengjeld 1700,- mer og er litt tyngre og større. Begge er såvidt ejg vet gode kjøp, litt mer kraft i elpricen, mens netshopen gir mye for pengene og er svært billig.

8727334[/snapback]

 

Takk for svar begge to! Har ingen spesielle preferanser når det kommer til skjerm, jeg tar alt fra 12" til 17".. Tenkte på den til 6995,- på Elprice ja. Den har ihvertfall gode spesifikasjoner, men det hjelper jo ikke hvis det er en dårlig laptop.

 

Her er link til laptopen for de som vil ta en titt: Acer Aspire 5613WLMi

Lenke til kommentar
Dinside.no skal teste en del 15,4" bærbare i din prisklasse nå snart, bare les her.

8733009[/snapback]

Jeg jeg så det.. Stemte på den, men hørtes jo nesten ut som om de var mer imponert over den andre Acer maskinen testen, til tross for at de bare har skrevet en kort presentasjon av maskinene.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg kan se har den andre aceren kun en fordel og det er bedre skjermkort, ellers er jo cpu bedre og du får mindre støy\bedre batterilevetid med mpx\elprice sitt alterantiv.

8733608[/snapback]

 

Ok, skjermkort har jeg ikke noe særlig bruk for uansett, så da får jeg gå for elprice/mpx sin.

 

Var faktisk innom Elprice for å handle idag, men de kunne ikke selge den over disk før 6.juni, med andre ord gjelder bare kampanjen på nett.. Hva er egentlig vitsen med butikker da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...