inaktiv000 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Oppdaget akkurat da jeg skulle sende en facebook-link til ei venninne på msn at det ikke kom frem. Hun skjønte ikke hva jeg snakket om ettersom setningen med linken aldri kom frem. Prøvde flere ganger, og det ser ut til at microsoft sensurerer vekk "upassende" ting som "profile.php" og liknende fra samtaler, uten å gi beskjed til noen av brukerene. En ting er å sensurere banneord eller til og med konkurrerende tjenester (Facebook er vel en konkurrent til Live Spaces osv), men å ikke gi beskjed om når det skjer en gang er DRØYT... Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 msn sensurer vekk ting som ms antar kan skade mottakers maskin, eller som er ulovlig å dele. eks så bli mp3 filer du sender ikke åpnet, men forkastet i det du trykker på lenken i samtalevinduet. (om du derimot går i mappen hvor du mottar filer i msn og åpner den veien så går det greit) Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 OK, det kan jeg til en viss grad forstå (men også irritere meg kraftig over). Dette er langt verre, her er det snakk om skjult sensur av tekst, typisk ting som gagner konkurrentene til MS. Lenke til kommentar
Fyll0 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Kan du ikke bare omformulere teksten da?.. til at maskinen ikke skjønner at det er en link... facebook.com, i stede for: http://www.facebook.com Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 download.php blir sensurert også Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Kan du ikke bare omformulere teksten da?.. til at maskinen ikke skjønner at det er en link... facebook.com, i stede for: http://www.facebook.com 8731230[/snapback] Det er ikke bare å omformulere teksten... Det store problemet er at Micrsosoft sensurerer DINE samtaler, uten at du VET det. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Har noen andre også lagt merke til at filoverføring over MSN/Live funker dårlig, ie går treigt, eller avbrytes midt inni overføringen? Microsoft burde holde seg til Windows, det er nå min mening. Endret 30. mai 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Så ikke bruk MSN da, LostOblivion. Ditt tap. Nå er det slikt at myndighetene og EU er veldig strenge på alt som har med Microsoft å gjøre. Men det at de sperrer for download.php er etter flere virus som ble spredd ved "sjekk ut dette:" og så lenket det til en download.php-fil. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Dårlig unnskyldning. Er profile.php også farlig da? Brukerene bør UANSETT få beskjed om at ting blir sensurerte. Generelt sett vil jeg tro asp er mer utsatt for skumle ting enn php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå