Aak1 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hei! Jeg har en del gode bilder nå ^^ Og jeg vil vise dem frem best mulig. Jeg mener, en plass jeg kan ha alle bildene mine på internet, hvor folk kan bla gjennom mine bilder som de vil. Jeg er lei av å sende link etter link. Men samtidig vil jeg ha noe litt mer stilfult enn f.eks flicr(?). Flicr(?) har jeg ikke sansen for. Dette må også være gratis, men jeg er villig til å betale litt hvis det er utrolig bra. Håper dere skjønner hva jeg mener. Mvh. Endret 28. mai 2007 av Aak1 Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 OM du ønsker deg en portfolio med den hensikten å fremtre profft, og skaffe deg fotojobber ville jeg helt klart vurdert å skaffe meg et domene. En .com webadresse trenger ikke koste deg mange hundre kronene i året. Da får du også en mailadresse som er litt "finere" en @hotmail.com For å presentere bildene dine på websiden din vil jeg anbefale gratisløsninger som f.eks simpleviewer, som kan vise bildene dine ganske fint og enkelt med en flashløsning. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Google Picasaweb? http://picasaweb.google.com. Om det er stilfullt er jeg litt usikker på, men funksjonaliteten er ok. Det er i tillegg fullt integrert med Picasa, som er et enkelt program fra google for enkel redigering og visning av bilder. Det støtter også import av filer fra minnekort etc. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Svein Gunnar Kjøde: Ja, et eget domene blir senere. Foreløbig trenger jeg ikke noe stort. Er forholdsvis ny innen foto. Jeg er bare 15 år, og satser ikke på å selge noen av bildene mine... Jeg skal skaffe meg et domene etter videregående... maedox: skal sjekke ut dette. Takk for tips. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hvis du bruker Picasa sitt web album går du automatisk med på at Google kan bruke dine bilder i hvilkensomhelst sammenheng uten samtykke fra deg. Wiken.. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Jeg synest pbase er utvilsomt den tilbyderen som får galleriene dine til å fremstå i penest mulig drakt om du kun skal ha en portefølje med bilder klargjort for web (ikke må laste opp orginalfiler/backup hvor megabytes renner på). Du endrer 'drakt' på galleriene ved å velge ferdige stylesheets fra en liste. Svært enkelt å vedlikeholde/oppdatere galleriene. Du betaler $23 per år for 500MB (blir ca 2000 bilder) og kan kjøpe nye MB når du trenger. 1500MB koster f.eks i overkant av $40 per år. Et par eksempel: http://www.pbase.com/alexuchoa/root http://www.pbase.com/zeroscan/landscape http://www.pbase.com/compuminus/cambridge Endret 28. mai 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Denne likte jeg ragamuffin Lenke til kommentar
reds Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Kjekke ordninger som blir nevnt her.. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hvis du bruker Picasa sitt web album går du automatisk med på at Google kan bruke dine bilder i hvilkensomhelst sammenheng uten samtykke fra deg. Wiken.. 8727013[/snapback] Dine rettigheter Du eller en utenforstående rettighetshaver, slik tilfellet måtte være, beholder alle patent-, varemerke- og kopibeskyttelsesrettigheter tilknyttet alt Innhold som du laster opp, sender eller fremviser på eller gjennom Picasa Web Albums og du er selv ansvarlig for å beskytte disse respektive rettighetene. Google gjør ikke krav på noe eierskap eller kontroll over noe av Innholdet som således lastes opp, sendes til eller fremvises av deg på eller gjennom Picasa Web Albums. Da fikk vi rettet opp i det også. Endret 28. mai 2007 av maedox Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det er ikke meningen å stjele tråden her, men et lite spørsmål. Så dere snakket om domene, hvor kan man skaffe seg et sånt domne? Lenke til kommentar
MightyTwin Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Det er ikke meningen å stjele tråden her, men et lite spørsmål. Så dere snakket om domene, hvor kan man skaffe seg et sånt domne? 8728229[/snapback] Skal du kjøpe deg kun et domene, er GoDaddy.com desidert billigst. Men, skal du i tillegg ha et webhotell, ville jeg anbefalt deg å snoke litt rundt, siden den aller billigste tilbyderen er ikke nødvendigvis den beste når det gjelder oppetid og pålitelighet. Cheers, -MightyTwin. Endret 28. mai 2007 av AnEvilTwiner Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det er ikke meningen å stjele tråden her, men et lite spørsmål. Så dere snakket om domene, hvor kan man skaffe seg et sånt domne? 8728229[/snapback] Er selv veldig fornøyd med proisp, ikke den billigste men jeg er svært fornøyd. Viss du er ute etter noe billig så er kanskje one noe. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) domene relaterte ting kan dere ta i en annen post Ingen flere forslag? ... EDIT: Nå har jeg laget meg en trial account på pbase.com http://www.pbase.com/aak1/ Er ikke så mange bilder der enda. Men det er noen. Endret 29. mai 2007 av Aak1 Lenke til kommentar
Jpettersen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Simpleviewer er iallfall noko eg kan anbefala. Det er enkelt å legge inn bilder, og programmet i seg sjølv tek opp lite plass. Kor mykje du vil komprimere bildene dine vel du sjølvsagt sjølv, avhengig av kor mykje serverplass du har tilgjengelig. Her er eit døme på korleis simpleviewer ser ut. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 domene relaterte ting kan dere ta i en annen post Ingen flere forslag? ... EDIT: Nå har jeg laget meg en trial account på pbase.com http://www.pbase.com/aak1/ Er ikke så mange bilder der enda. Men det er noen. 8731038[/snapback] Så det ble pbase, ja Ser flott ut dette. Øyvind. Hvilken CSS brukte du? Selv kjører jeg med alexc. Synest den er rålekker. Du har sikkert vært innom denne, men her er demo på default templatene som ligger ute http://www.pbase.com/stylesheets/original_template Ellers synest jeg kanskje du bør fjerne file-extention fra tittelen på bildet. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Foto.no er vel kanskje ikke så dum plass? 400kr pr år... Kan legge ut bilder på (brukernavn).foto.no Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Som Gullmedlem på foto.no får man portefølje. Eller du kan legge inn bildene på www.photosight.org og linke til www.photosight.org/<instert name> (Dog veldig lite stilaktig, sjekk siggen min for eksempel) Lenke til kommentar
mamama Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Du kan lage en helt egen side, ( min er madsmaurstad.no ) eller du kan for eksempel bruke photosight.org eller deviantart.com Personlig liker jeg photosight best. Det er lett å drukne i deviantart-havet. Lenke til kommentar
mamama Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Det er ikke meningen å stjele tråden her, men et lite spørsmål. Så dere snakket om domene, hvor kan man skaffe seg et sånt domne? 8728229[/snapback] Yahoo er bra. Billig og greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå