bergetun Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Jeg kjoerer RedHat 8.0 hvor jeg har en 80 GB disk og en 10 GB disk. Naa begynner plassen aa gaa tom saa jeg har planer om aa hive i en "gammel" 80 GB disk som jeg har liggende her. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gaa fram for aa faa lagt den inn, saa jeg lurer paa er om det er noen her som kan forklare meg step by step hvordan det skal gjoeres. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Det er veldig enkelt. 1. Sett disken inn i maskinen og koble den til strøm og ide kabel (pass på master/slave settings) 2. Opprett en ny partisjon (eller flere) på den nye disken ved å bruke fdisk (fdisk /dev/hdx) 3. Når du er ferdig med å lage en partisjon eller fler, så må du opprette et filsystem på de. Anbefaler der at du bruker ext3. Dette gjøres ved å skrive: mke2fs -j /dev/hdxx 4. Så er det bare å mounte opp den nye partisjonen (eller alle visst fler) dit du vil ha det ved å bruke mount kommandoen. Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg har kjørt med en 1GB disk en stund, men da det i går bare var 4,7MB ledig installerte jeg en 20GB disk istede. Jeg kopierte allt over fra den lille til den gamle, og bruker bare den største. Fremgangsmåten fikk jeg fra denne greie Hard Disk Upgrade Mini-HOWTOen. Anbefales. Lenke til kommentar
pine Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 http://www.linuxnewbie.org/nhf/Hardware/Ad...e_in_Linux.html Ganske grei forklaring her også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå