Gå til innhold

Søker deg som har bilde av Lian Li PC-101A

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å kjøpe meg Lian Li PC-101A *Siklepå* :dribble:

Jeg vil gjerne se hvordan kabinettet ser ut i real life med harware inni, og hvordan det ser ut utenfor så klart :)

Har hørt at det er litt trangt, vil et 8800gtx få plass inni der, og hvordan er det med støynivå med medfølgende vifter?

Vil helst ikke ha bilder der jeg ikke har noe å sammeligne med, som f.eks bilder med kun hvit bakrunn.

Hadde vært fint med noen tilbakemeldinger om hvordan kabinettet er, hva som er bra/dårlig.

Takker for svar :thumbup:

Mvh Geisner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kabinettet er faktisk litt trangt. Det fant jeg ut når jeg hadde 6 SATA disker montert i bunn av kabinettet og en drevmodul (4-in-3 Lian Li original) som stikker for langt inn i kabinettet så det er lite plass til IDE PATA kabler.

Det går, men når det blir så trangt så blir luftflyten dårlig.

Skal du ha dette så bør du ikke ha for mye maskinvare å dytte inn. Dette egner seg best til en enkel maskin med hovedkort, maks 3 disker, ingen drevrammer og helst ikke noe diskettstasjon (var knotete å montere floppydrive bak den fancy svarte fronten). Er også en fordel med ekstra lange SATA kabler så du får lagt dem bakom gjennom det lille hullet i skilleveggen.

Dette kabinettet skuffer litt med tanke på at det er Lian Li.

V1000 følger vel samme design innvendig, men ser annerledes utenpå selvsagt.

Vi må sette krav til hardware-review sites i fremtiden om at de tester kabinettene stappfulle av maskinvare. Har sett flere reviews av dette kabinettet, men de har som regel bare et par disker i, ingen drevrammer. Greit de tester med store vifter, men bortsett fra det så presser de ikke grensene noe særlig.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Holdt på å lete meg til døde etter et kabinett da jeg fant dette PC101B, jeg syntest det så litt fett ut og så var skaden skjedd, jeg bestilte det.

Så leste testene så la jeg merke til at alle konkluderte med at dette ikke var et kabinet som som var stille selv om det er den stille serien til lian li og heller ikke spesielt kjølig.

Så jeg tenkt det får gå. Men at det er trangt kan jeg knapt tro det virker digert og dypt.

For ordens skyld så bestilte jeg i går.

Venter nå med bekymring på kabinettet...

Er det noen som har dette kabinettet og normal hw som ikke er klokket? hvordan er kabinettet? mye støy og varme?

Lenke til kommentar

Jeg har dette kabinettet selv og er stort sett fornøyd. Det ser først og fremst veldig bra ut, men ja, det er litt trangt. Har som saivert satt inn en drevramme med 120mm vifte i fronten og det ødelegger en del. Hovedgrunnen til at jeg kjøpte den var at den har gummi-foringer til harddiskene, og har man 2xRaptor i RAID0 så trengs det demping. Vibrasjonene fra disse høres for godt i harddisk-festene i bånn. Men har du ikke behov for denne rammen er det ikke noe plass problem for meg i hvert fall. Anbefaler også lange S-ATA kabler for å gjøre installasjonen ryddigere og enklere.

Som konklusjon er jeg veldig fornøyd. Plages ikke av viftestøy av medfølgende vifter (hastigheten justeres automatisk av ASUS Q-FAN). Men vibrasjoner fra harddisker kan bli litt for mye, men det avhenger jo også av diskene.

PS: Eneste forskjellen med B-versjonen som var referert til i en test er fargen. A er sølv med svart på døra, B er svart med sølv på døra.

Endret av pstub
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...