blomstkraft Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hei hei! Har et "kjempee" problem her. Prøver å koble PC'n på TV'n, men jeg får ikke noen farger Bruker skjermkortet ATI Radeon X1300, men har aldri hatt dette problemet før. Prøvde med annet kort, og da kom det masssse farger Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre? Takk! Lenke til kommentar
maedox Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Du må velge riktig bildeformat i instillingene på skjermkortet. PAL-B eller PAL-G. Hvis ikke det hjelper så har du kanskje koblet deg til feil inngang på TV-en. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Du må velge riktig bildeformat i instillingene på skjermkortet. PAL-B eller PAL-G. Hvis ikke det hjelper så har du kanskje koblet deg til feil inngang på TV-en. 8726559[/snapback] Det hjalp ikke med PAL G, jeg har også koblet rett i TV'n, det virket jo mde et annet skjermkort.. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hva slags kabel og inngang bruker du på TVen da? Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Hva slags kabel og inngang bruker du på TVen da? 8741507[/snapback] S-video kabel i scart'n Lenke til kommentar
maedox Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jaja, så lenge det har fungert før med samme kabel og inngang så er det vel tydelig at det er skjermkortet som er feilkilden. Eventuelt brukerfeil om du vil, siden skjermkortet sannsynligvis ikke gjør noe galt. Det må være en instilling en plass i driverne som er feil. Jeg har ikke ATI-kort så jeg kan ikke hjelpe deg med akkurat det tror jeg. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Jaja, så lenge det har fungert før med samme kabel og inngang så er det vel tydelig at det er skjermkortet som er feilkilden. Eventuelt brukerfeil om du vil, siden skjermkortet sannsynligvis ikke gjør noe galt. Det må være en instilling en plass i driverne som er feil. Jeg har ikke ATI-kort så jeg kan ikke hjelpe deg med akkurat det tror jeg. 8743369[/snapback] Det er driver feil ja, en kompis hadde akkurat samme problem, men han fikk det til da, men han husker igjen ikke hvordan Men uansett, tusen takk så langt EDIT: Jeg har ikke drivere til kortrt, så jeg laster det ned fra ati.com, kanskje jeg mangler noen drivere!?! Endret 31. mai 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
maedox Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Vel, så lenge du kan velge bildeformat, så har du drivere installert, men det skader nok ikke å oppdatere dem. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Vel, så lenge du kan velge bildeformat, så har du drivere installert, men det skader nok ikke å oppdatere dem. 8751917[/snapback] Oppdatere er nok ikke så dumt nei Det tenkte jeg ikke på, men hvordan kan jeg gjøre det? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Tven må støtte Y/C signaler via scart for at du skal få farger, noe de fleste tvene ikke gjør, de støtter stort sett bare Composite og RGB signaler, du må bruke et s-video til composite adapter for å få farger. S-video til Composite adapter Endret 31. mai 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Jeg bruker en S-video kabel :/ Jeg skulle prøve å oppdatere driveren, men jeg kom bare inn på ati.com for å laste ned ny driver (samme som jeg har fra før), så det hjalp ikke Men ellers takk Takker også for flere svar (Jeg må bare beklage hvis jeg har feilskriving her, det er ikke så lett å skrive/lese på svartvitt TV) :/ Endret 31. mai 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
maedox Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Tven må støtte Y/C signaler via scart for at du skal få farger, noe de fleste tvene ikke gjør, de støtter stort sett bare Composite og RGB signaler, du må bruke et s-video til composite adapter for å få farger. S-video til Composite adapter 8753209[/snapback] Det innlegget var vel ikke til stor hjelp når han skriver at det funker med et annet skjermkort. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Jeg skal lage en forklaring MED BILDER sånn at du forstår hva jeg snakker om. Og du har ikke hørt om ordtaket om å kaste stein i glasshus? EDIT: Hardware Grafikkort: Radeon HD2900 XT TV: BEKO 22" CRT Kabel: ACME scart til s-video /m stereo lyd via RCA. Her er et forsøk som jeg gjorde nå for å vise hva som skjer om du kobler til en tv via S-video som ikke støtter Y/C signaler via scart. Her har jeg koblet dataen til Tv`en (som kun takler RGB og compostite signal) med en Scart til S-Video kabel. Nå slår jeg på tven tar en autodetect og så kjører kloning, resultatet taler for seg selv... Så hvorfor skjer dette? her er en fin link som forklarer hvorfor. Using a S-Video signal on a TV that does not support S-Video Scart. Endret 1. juni 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Det er jo ikke kabelen som gjør dette når det funker med et annet kort!?! når jeg bytter skjermkort, så bruker jeg jo samme kabel i samme scart på samme TV, oog får masse farger Da må det jo nesten være noen instillinger på kortet eller noe..? RGB og RCA, sier meg ingen ting Jeg kan ikke så mye når det gjelder dette :/ Men det kan godt hende at det er jeg som missforstår, heh.. EDIT: Men jeg kan jo alltids prøve å bytte scart Endret 1. juni 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Noen skjermkort støtter Composite signaler over S-video for å slippe adapter (autodetect), men du kunne ikke være så snill å fortelle oss *hvilket* skjermkort som du får farger på? eller er det hemmelig? Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Obs! Jeg beklager, men det er et Asus nVIDIA GeForce 6800, mer husker jeg ikke, det er sendt tilbake..:-S Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Med mine nvidia kort så fikk jeg det problemet ofte, men da brukte jeg bare å gå ned på driver siden for å få fargene tilbake. Brukte også å velge composit signaler over svideo. Men ble lei å bruke gamle drivere for å få farge på tven. Så jeg har kjøpt meg Sandberg COLORFIX S-VHS varenr 12651 fra http://www.computercity.no/ til 119kr og funker helt fint for meg =) Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Med mine nvidia kort så fikk jeg det problemet ofte, men da brukte jeg bare å gå ned på driver siden for å få fargene tilbake. Brukte også å velge composit signaler over svideo. Men ble lei å bruke gamle drivere for å få farge på tven. Så jeg har kjøpt meg Sandberg COLORFIX S-VHS varenr 12651 fra http://www.computercity.no/ til 119kr og funker helt fint for meg =) 8761297[/snapback] Hm, kjøper en sånn en jeg da, så får vi se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå