Gå til innhold

Ny stillegående bærbar.


Anbefalte innlegg

Hei håper noe kan komme med noen tips og hjelp til meg.

 

Har en stund nå skulle hatt meg en ny bærbar pc.

Jeg har både testet compal Hgl80 og 30, og ikke vært fornøyd med noen av de.

Da jeg synes de har bråket alt for mye. Multicom sier dette er pga det kraftige skjermkortet, noe som helt sikkert stemmer.

Men jeg har vært borti andre pc'r som XPS som har kraftigere skjermkort, som ikke er i nærheten av å bråke like mye. Jeg snakker nå om ved vanlig surfing musikk avspilling o.l

 

Derfor lurte jeg på om noen har noen tips til stillegående bærbare. Det trenger ikke være noe kraftig skjermkort, da det sannsynligvis blir lite spilling. Alt fra 12-15 tommers skjerm, men ser 14 tommer og rundt 2-2,5 kg som en bra størrelse. Bra batteritid er også et pluss.

 

Har en dialog med Dell, hvor jeg har fått et par tilbud på Latitude D830 og D531, der begge har det nye santarosa systemet.

 

Håper noen kan komme med noen tips og erfaringer, gjerne til de to nevnte pc'ene men også andre.

 

mvh.

Ole Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg er veldig fornøgd med D620. Så eg ville sett på D630, veldig bra forhold mellom vekt, størrelse og ytelse. Samt god byggekvalitet.

8726162[/snapback]

 

 

Ja jeg så at D531 ikke var intel.

Men Amd noe dårligere?

Ja D630 hadde egentlig vært perfekt, men den har ikke s video inngang, og det bruker jeg veldig mye. Derfor er ikke den aktuell.

Men takk for tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Jeg ser nå at disse Dell maskinene mangler ting som minnekort leser osv.

Og dette er noe jeg bruker litt for ofte til at jeg vil bytte bort.

 

Så for å utdype noe.

Jeg er ute etter en stillegående maskin med s-video og minnekort leser, gjerne med god lagringsplass, rundt 2-2,5 kg ca.14 tommers skjerm, uten at verken vekten eller skjermstørrelse er noe must, men maks 3 kg.

 

Håper på noen tips.

Lenke til kommentar

Hallo igjen.

Kommer nå til å gå for en Dell xps 12 tommer.

Lurer på en ting i forhold til den.

Jeg kan få den med Intel®Graphics Media Accelerator 950.

Eller 256 geforce Go 7400 for 1000 kr ekstra.

 

Vil maskinen bråke(vifte tide og utide) mye mer?

Jeg spiller veldig lite, vil Intel kortet funke til litt spilling, hvis jeg ikke har spesielt høye krav.

 

Har idag Intel radeon 9600/9700, og det fungerte fint til warcraft og noen andre jeg har spilt? Hvordan er det skjermkortet iforhold til de to andre?

 

Men som sagt det viktigste for meg er om det blir mye mer støy med Geforce kortet.

 

Håper på noen raske svar, eneste jeg venter på før jeg bestiller.

 

mvh.

Ole Henrik

Lenke til kommentar

Ser at du har bestemt deg allerede, men fristelsen til å slenge ut et alternativ ble for stor.

 

Har du vurdert den nye Thinkpad T61 fra Lenovo. Den synes å passe godt til formålet og har fått mye ros.

 

T61 har en 14,1" WS, og det nye brikkesettet fra Intel (Santa Rosa). Du kan velge mellom integrert og dedikert grafikkløsning. Det dedikerte grafikkortet er Nvidia NVS 140 som etter det jeg forstår er modifisert utgave av GF 8400 og gir i testen en score på i underkant av 2000 mark i 3dmark06.

 

T61 med dedikert grafikkløsning er testet av PcMag

 

T61 med integrert grafikkløsning er testet av Notebookreview som gir den mye lovord mht. støynivå og varme.

 

Edit: rettet en del leifer

Endret av jon_o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...