Andreas1984 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg ønsker å kunne lagre ting jeg har skrevet som blir publisert på internett som pdf. Finnes det programmer som kan gjøre om nettsider til pdf-format? Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Adobe Acrobat Professional (Ikke Acrobat Reader) gjør om alt til .pdf filer. Om det finnes noen gratis programmer vet jeg ikke. Endret 28. mai 2007 av ~~Undertaker~~ Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 CutePDF Writer er ett gratis program. Installerer seg som en printer som du kan printe til, fungerer utmerket. Husk å laste ned og installer "Free Converter" også. Lenke til kommentar
Andreas1984 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 CutePDF Writer er ett gratis program. Installerer seg som en printer som du kan printe til, fungerer utmerket. Husk å laste ned og installer "Free Converter" også. 8725936[/snapback] Hei, det er på mange måter et bra program, men det som er dumt er at sidetall, url etc kommer med, det ser ut som om jeg skulle ha skrevet det ut. Jeg vil ha det akkurat sånn det websida vises på skjermen. Går det an? Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 CutePDF Writer er ett gratis program. Installerer seg som en printer som du kan printe til, fungerer utmerket. Husk å laste ned og installer "Free Converter" også. 8725936[/snapback] HW sin omtale: http://www.hardware.no/artikler//programti...df_writer/27237 Bruker denne, helt topp. Anbefales Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Andreas: Det kan du fjerne i utskriftsformat-innstillingane. Framgangsmåte i ulike nettlesarar: Opera: Fil --> Utskriftsval. Fjern haka frå Skriv ut topp- og botntekst. Firefox: Fil --> Sideoppsett. Under fana Margar og topp-/botntekstar set du alle felt til --blank--. IE7: Fil --> Utskriftsoppsett. Fjern alt frå felta for botn- og topptekst. Eg testa berre i Opera, men eg reknar med det fungerer i dei andre ogso. Endret 30. mai 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Andreas1984 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Andreas: Det kan du fjerne i utskriftsformat-innstillingane. Framgangsmåte i ulike nettlesarar:Opera: Fil --> Utskriftsval. Fjern haka frå Skriv ut topp- og botntekst. Firefox: Fil --> Sideoppsett. Under fana Margar og topp-/botntekstar set du alle felt til --blank--. IE7: Fil --> Utskriftsoppsett. Fjern alt frå felta for botn- og topptekst. Eg testa berre i Opera, men eg reknar med det fungerer i dei andre ogso. 8736780[/snapback] Takk :-) Jeg bruker også opera, og det funket. Men fortsatt ser pdf-filene litt annerledes ut enn internettsiden, noe med størrelsen liksom. har det noe med a4format å gjøre kanskje? hehe, jeg er helt nybegynner når det gjelder dette. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Ja, truleg det at sida vert tilpassa til å passe på eit A4-ark. Vil du skru av tilpassinga, gå til Fil --> Utskriftsval og fjern haka frå Tilpass til arkbreidda. Vil du endre formatet (frå A4 til noko anna), gå inn på innstillingane for skrivaren og trykk på Avansert. Der kan du velge papirstorleik. Eg har ikkje prøvd desse sjølv, men vala er der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå