thorerkr Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Når jeg setter inn mine to nye minnebrikker på hovedkortet og slår på PCen, mottar ikke skjermen signaler fra PCen. Hva kan dette være? Før jeg bestilte RAMen kontaktet jeg nettbutikken jeg kjøpte PCen min for å forsikre meg om at delene var kompatible med hverandre. Det er de. Hovedkort: Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X Gammel minne: OCZ 512MB Value Series PC-3200 DDR (2,5-4-4-8) 400Mhz, 2 stk Ny minne: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x512MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L. De gamle minnebrikkene skal selvsagt stå i. Nettbutikken jeg kjøpte nytt minne fra var også nettbutikken jeg kjøpte PCen min fra. Takk for evt. svar/løsninger! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Får du startet opp med bare den nye rammen? Hvis ja, så gå deretter i bios og sett timings 2,5-4-4-8 manuelt. Deretter kan du prøve å sette inn gammelbrikkene. Lenke til kommentar
thorerkr Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Takk for tipset. Får ikke gjort dette nå da jeg prøvde å oppdatere bios, hvilket resulterte i at det ser ut som pcen ikke får lest av HDen... Har prøvd bl a å resette bios ved å ta ut batteriet på hovedkortet. Den ble resettet men det samme skjer... Dvs at ingenting skjer annet enn at jeg kommer inn i setup menyen. Poster dette problemet et annet sted jeg, får jeg fikset det skal jeg prøve tipset ditt ManagHead Lenke til kommentar
thorerkr Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Nå fikset jeg dét problemet, så nå gjenstår det å få satt inn RAMen. Det funket ikke med å bare bruke de nye brikkene, skjermen får da heller ikke signaler fra PCen... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Da er det noe galt med dem. Det du kan gjøre er å teste en og en av dem. Ant. er en av dem ødelagt, eller de er ikke kompatible med kortet ditt likevel (jeg klarer ikke å se hvorfor de skulle være det men...) Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Prøv med ei brikke i slot 3 fra cpu. Lenke til kommentar
thorerkr Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Har prøvd med kun en brikke i slot 3, samt at jeg nå har oppdatert bios. Ingenting funker. Ringte butikken, de sa at jeg fikk sende de tilbake, det er nemlig ikke sikkert at de er kompatible selv om de burde være det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå