Gå til innhold

PC går senere enn før. HDDenes feil?

Anbefalte innlegg

Først og fremst vil jeg si at jeg var usikker på hviket forum jeg skulle legge den i "maskinen fungerer ikke" virket litt feil siden den virker.

Men nok småprat jeg synes pcen virker mye senere nå enn før.

F.eks. så virker HL2 mye tregere og lagger mer enn når pcen var ny det samme gjelder BF2.

Når PC'en var ny så var det kun en 250 GB hdd på den nå er det 1 TB på 4 disker(diskene er ganske fulle, har brukt ca 80 av dem), har dette noe med saken å gjøre?

Og vis ja vil det virke å kjøpe mer RAM (har 1 GB)

BTW:Det er ikke virus eller noe har formatert for et par dager siden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye data som er på diskene har ikek noe merd ytelsen å gjøre.

Hvis harddisken(e) er veldig defragmentert, så kan dette påvirke ytelsen noe, men kun når det gjelder lastetider for nye brett f.eks. Det vil ikke påvirke framerate (generell flyt) i spill. Hvis dette er problemet kan det enkelt fikses ved en full defragmentering. Hvis fragmenteringsrapporten sider du har 10% eller midnre fragmentering er det ikke et betydelig problem, men det aller mest ideelle er å holde frgmenteringen under 10% hvis du vil ha maksmum harddisk ytelse.

Hvis du har formatert og ytelsen er lavere enn forventet så vil jeg tro at problemet ditt stammer fra at du har glemt å installere riktige drivere for chipset (hovedkort), eller evt. drivere for skjermkort eller lydkort som demper ytelsen.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...