Kazex Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg skal omdanne hjemme pcen min til en server. Den skal være plassert slik at det ikke er mulighet for skjerm, men det skal være mulig å koble seg til pcen via nettverket. Hvilken løsning skal jeg bruke, slik at jeg enkelt kan hente og lagre filer på serveren? Løsningen må være god nok til at ungene kan bruke den. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Linux har jo endel gode gratis server løsninger... Lenke til kommentar
Kazex Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Linux har jo endel gode gratis server løsninger... 8725630[/snapback] Hvordan funker det, når alle andre pcer på nettverket har xp? Det skal vist kunne brukes en lignende type av "Remote Desktop" på serveren, slik at en kan endre instillinger og slikt enkelt. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Du kan f eks "logge" deg på fra en annen pc med Ultravnc for å få opp skrivebord osv... Ultravnc er en virtuell nettverks klient som er bygget på linuxteknologi... Endret 28. mai 2007 av Dentro Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Linux har jo endel gode gratis server løsninger... 8725630[/snapback] Å anbefalle Linux til ein bruker som spørr om noke slikt er bare dumt. Legg inn Windows XP Pro, med Remote Desktop installert. Da kan ein og ein inn å fikse ting på "servern" Du deler ut disker og skrivere som vanlig i XP. Glem heile Linux tullefjaset. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 skal du ha flere enn 10 brukere samtidig mot serveren så må du ha et server-os (eks windows 2003). XP støtter ikke fler enn 10 samtidige brukere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hva skal du egentlig bruke serveren til? Er det kun snakk om en filserver her, eller skal den kjøre andre tjenester også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå