Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med TeleVoiP til utland?

Anbefalte innlegg

I dag oppdaget vi at vi ikke lengre kan ringe til Tyskland med vårt TeleVoiP-nummer. Symptom: etter 30 sek. høres kun opptatt-signalet. Derimot går det bra å ringe til samme nummer over Telenor fastnett (ISDN). Hm... :hmm: Jeg har letet nå i noen timer men finner ikke feilen f.eks. her i Fritz!box'en sin konfigurasjon.

Så et enkelt spørsmål: er det noen flere utover meg som har IP-telefoni fra TeleVoiP og som i det siste IKKE kunne ringe til utlandet med TeleVoiP, takk?

På forhand takk. Hilsen, Bodo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke annet enn problemer med Televoip. Ikke bare er det tekniske problemer, men supporten er en vits. Om de i det hele tatt har noen support da, noe jeg begynner å lure på.

Det har ikke gått å ringe til utlandet den siste tiden. Ikke er det mulig i dag heller.

Kvitt deg med Televoip er mitt råd. det skal i allefall jeg gjøre.

Ser de er på Telepriser.no sin liste, men så håpløse de er burde de være fjernet fra den listen.

Lenke til kommentar
Ikke annet enn problemer med Televoip. Ikke bare er det tekniske problemer, men supporten er en vits. Om de i det hele tatt har noen support da, noe jeg begynner å lure på.

Det har ikke gått å ringe til utlandet den siste tiden. Ikke er det mulig i dag heller.

Kvitt deg med Televoip er mitt råd. det skal i allefall jeg gjøre.

Ser de er på Telepriser.no sin liste, men så håpløse de er burde de være fjernet fra den listen.

8790792[/snapback]

Jeg har snakket med en dame på telefon bare for en uke siden, var først i køen og ventet i kanskje 10 minutter. Hun var på langt nær like hyggelig som Canal Digital-supporten, men det skjønner jeg godt. Kan ikke være noen behagelig jobb, å være kanonfodder for et sånn firma.

Jeg vet ikke hvordan TeleVoiP var før B2C kjøpte dem opp - jeg hadde akkurat bestilt ADSL da det skjedde - men sånn som de er nå, har de null troverdighet.

Avoid.

Lenke til kommentar

8790792[/snapback]

I mitt tilfelle skrev jeg e-post til [email protected] først torsdag, 31. mai, fordi jeg hadde lite håp om å få noe svar. MEN kun etter 8 timer fikk jeg svaret

Vi jobber med saken og regner med at problemet løses idag.
Dette var ikke dårligt! :)

Og faktiskt kunne jeg igjen ringe til Tyskland på samme dag kl. 17.47. Også i skrivendes stund kan jeg ringe til Tyskland.

Hilsen, Bodo

Lenke til kommentar

Jeg må visst rette meg selv her: i går kveld trodde jeg at jeg kunne ringe til Tyskland fordi jeg fikk ringetone. Men fordi det var så seint la jeg på etter bare én signal. Ved flere forsøk med ulike tyske tlf.numrer i dag fikk jeg dok ikke svar, til tross for at jeg vet at det henger en telefonsvarer på. Først ringetoner og etter ca. 30 sek. opptatt-signal. Dette er altså på godt tysk Schei**e! motz.gif Hilsen, Bodo

Endret av Tysker
Lenke til kommentar

Ja, Phonzo Anywhere ser faktiskt ut som et bra alternative: ikke noen månedsavgift, lavere oppstartspris og samme ringepriser som TeleVoiP med små unntak. Og det mest viktige for meg: man kan bruke eget utstyr...!

Hilsen, Bodo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...