Gå til innhold

E-mail tilgjengelig både på pc og nett

Anbefalte innlegg

Vi er to personer som ønsker å bruke en online.no mail sammen. Det er i utgangspunktet bare å gjøre dette på nett. Men jeg ønsker også å laste ned mailene mine til bruk i outlook 2003. Da forsvinner de fra nettet.

Kan jeg laste ned kopier av e-mailene?

Hvis jeg sender fra outlook, er det da mulighet for at den blir liggende i sendte elementer på nett?

Jeg ønsker bare å samle alle mailene på nettet, men bruke outlook til å lese og skrive mail.

Er det for mye forlangt kanskje :cry:

Kanskje noen andre løsninger som funker?

På forhånd takk

Jan Arild

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Outlook kan du gå inn på innstillingene for den kontoen og hake av for at det skal ligge igjen en kopi av meldingen på serveren. Du kan ikke få dine sendte elementer til å havne i Sendte elementer på web-mailen. Hvis du lar all mail ligge på en online-konto vil den før eller siden (helst før) bli fyllt opp og ny mail blir returnert. En Gmail-konto eller liknende er en bedre løsning for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Nå er jeg desverre lite oppdatert på Outlook, men om du venter litt er det nok noen andre som kan gi deg svar..;)..

Lenke til kommentar

Online tilbyr svjv ikke IMAP og da er du like langt. Uansett er det så store begrensninger i lagringsmengden hos online at kontoen vil være full før du rekker å stille inn kontoen (ok, litt overdrevet men du skjønner poenget).

Du kan ikke bruke online-kontoen i Gmail (det er ikke helt sant det heller) men du behøver ikke lenger ha en invitasjon for å få tilgang til Gmail. Opprett en konto der så får du alt du vil ha, inkludert mye lagringsplass.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal han bytte mailprogram når han utmerket godt kan gjøre akkurat det samme i Outlook? Å skylde på Telenor er like meningsløst som å skylde på Postbudet for å ha rotet bort brevene dine etter at du har hentet dem fra postkassa.

Lenke til kommentar

Vel...

Nå forsvant jo mailene før jeg hadde fått sjans til å laste dem ned til maskinen...

EDIT:

Takk for svar

Imap i stede for pop. Hmmm, da falt jeg av lasset. Kan jeg velge det. Trodde det var pop og ferdig med det.

Online bruker POP og SMTP.

Endret av Jallenbo
Lenke til kommentar

OK :D

Starter med å sjekke ut nedlastingsprosedyrene til outlook. Kanskje jeg finner ut av det.

Deretter får jeg sjekke opp webhotell. Sikkert et helvete å rigge til :cry:

Skulle vært 20 år og nerd, ikke 43 og drittlei av rigging. Jeg vil så gjerne bruke pc og bil, ikke rigge og skru.

Takk for svarene, jeg krummer nakken og setter i gang :)

Lenke til kommentar

Nå kan jeg laste ned en kopi av mailen i outlook og det blir liggende igjen en kopi på server. Når jeg fjerner mailen fra slettede elementer i outlook fjernes de også fra server :thumbup: Ikke så værst å rigge når man får det til gitt :whistle:

Så var det resten

Vil gjerne at når jeg sender ei melding fra outlook så skal denne også bli liggende i sendte elementer på server. :hmm: den er vel kanskje værre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Finn ut hvor du har kjøpt domenet vel. Hadde jeg vært deg ville jeg flyttet domenet til www.one.com veldig ok pris på Domene og Web-Hotel....:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...