m_okland Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg har en PC med Windows Vista. Jeg har en CD med XP Pro, men jeg får ikke lov å installere XP Pro siden vista er nyere. Jeg har prøvd fra CD da får jeg beskjed om at den "ikke finner hardisken". Hvordan sletter jeg denne dritten uten å bruke CD. Har ikke Recovery plata til vista! Håper på raaskt svar og enkelt svar. :-) Marius Lenke til kommentar
dangaute4 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) vis du sette ide kabelen som står i harddisken og setter den i CD rommen og setter ide kabelen som står i cd rommen i harddisken. så vil cd rommen bli master og vil ble starta opp i dos men er ikkje sikker eg har jort det på min data. men eg vett ikkje ka operativsystem du har. men håpe du har byggd pc-en er ikkje den beste til og skriva rett Endret 28. mai 2007 av dangaute4 Lenke til kommentar
m_okland Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 vis du sette ide kabelen som står i harddisken og setter den i CD rommen og setter ide kabelen som står i cd rommen i harddisken. så vil cd rommen bli master og vil ble starta opp i dos men er ikkje sikker eg har jort det på min data. men eg vett ikkje ka operativsystem du har. 8725442[/snapback] Forresten så er dette en bærbar! :-) Bare for å gjøre det enklere Lenke til kommentar
.V. Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Idet du starter PCen så trykk delete eller noe for å komme inn i BIOS, så setter du cd-romen som 1. boot device. Start PCen på nytt (med XP-cden på plass) og du burde få spørsmål om du vil boote fra den. Slett partisjonen med Vista, lag en ny partisjon og installer XP på den. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hei. Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Har fjernet bruk av CAPS i emnetittelen. Ikke kommenter dette innlegget. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Mener du at XP-setup ikke finner harddisken din? Det er mulig, fordi XP ikke inneholder de nyeste driverne til masselagringsenheten, altså kontrolleren som styrer tilgangen til disken. Kjent problem. Siden XP begynner å bli gammel, er det meningen man skal bruke diskett for å laste driveren tidlig i installasjonen (trykke F6-metoden). Men hvem har diskettstasjon idag?! Derfor må du mekke egen XP-CD med denne driveren integrert. Det gjøres enklest med Driverpacks. Kort forklart: Du kopierer hele CD'en til disk Integrerer så valgte driverpakker fra Driverpacks.net med programmet Driverpacks Base. Brenner det hele ut på ny CD og installerer med denne. Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Dette begynner å bli småavansert. Få hjelp av noen som kan det så det blir gjort skikkelig uten at du mister data. Lenke til kommentar
m_okland Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Dette begynner å bli småavansert. Få hjelp av noen som kan det så det blir gjort skikkelig uten at du mister data. 8729061[/snapback] Bare noen forklarer hvordan jeg legger inn de filene. for det får jeg virkelig ikke til... hehe Noen som har en enkel å rask forklaring på hvordan jeg går frem?? Ikke tenk på å miste data. alt er lagret på andre steder:-) Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Så lenge du har en diskettstasjon kan du drite i å slipstreame drivere inn på CD-en. Det er langt enklere å bruke F6 under oppstart. Finn drivere til disk-kontrolleren på hjemmesidene til hovedkortprodusenten. De fleste har et program som lager en diskett for deg, noen få leverer bare ut et knippe filer zippet ned. Kopier de i så fall til diskett. Under oppstart av windows-CD-en trykker du F6 når du får beskjed og følger anvisningene. Ikke akkurat rocket science. Lenke til kommentar
m_okland Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Så lenge du har en diskettstasjon kan du drite i å slipstreame drivere inn på CD-en. Det er langt enklere å bruke F6 under oppstart. Finn drivere til disk-kontrolleren på hjemmesidene til hovedkortprodusenten. De fleste har et program som lager en diskett for deg, noen få leverer bare ut et knippe filer zippet ned. Kopier de i så fall til diskett. Under oppstart av windows-CD-en trykker du F6 når du får beskjed og følger anvisningene. Ikke akkurat rocket science. 8761659[/snapback] hehe men jeg har da ikke noen diskettstasjon. da må jeg være rakettforsker for å lage det:-P hehe om jeg ga deg info om hvilken pc. kunne du hjulpet meg å funnet det for meg?:-) Lenke til kommentar
m_okland Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Så lenge du har en diskettstasjon kan du drite i å slipstreame drivere inn på CD-en. Det er langt enklere å bruke F6 under oppstart. Finn drivere til disk-kontrolleren på hjemmesidene til hovedkortprodusenten. De fleste har et program som lager en diskett for deg, noen få leverer bare ut et knippe filer zippet ned. Kopier de i så fall til diskett. Under oppstart av windows-CD-en trykker du F6 når du får beskjed og følger anvisningene. Ikke akkurat rocket science. 8761659[/snapback] hehe men jeg har da ikke noen diskettstasjon. da må jeg være rakettforsker for å lage det:-P hehe om jeg ga deg info om hvilken pc. kunne du hjulpet meg å funnet det for meg?:-) 8761711[/snapback] det største problemet er hvordan jeg jeg skal bruke det programmet "driverpacks" hvis noen kan forklare meg det skal vel resten gå bra... Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 det største problemet er hvordan jeg jeg skal bruke det programmet "driverpacks" hvis noen kan forklare meg det skal vel resten gå bra... 8761771[/snapback] Hei igjen! Sett min lille guide ang. inst. av XP? Sjekk lenke i signaturen (som nå virker ) Kort fortalt: Kopier XP-CD'en til HD Slipstream SP2 Integrer drivere med DriverPacks (ihvertfall Mass Storage-pakken) Brenn det hele ut på CD Lykke til! Spørsmål og råd kan også tas på PM/epost/blogg (se lenke i signatur). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå