Gå til innhold

Er dette et bra kjøp? Fujitsu-Siemens Amilo Pa1510

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt greit... Har god erfaring med Fujitsu-Siemens :thumbup:

men du burde kanskje vurdere en pc med 2gb ram

8725216[/snapback]

Ja jeg vurderer også en HP med TL-60 og 2GB RAM men da må jeg opp i 8990,-

Ser ut som flesteparten av de bærbare blir solgt "stock" med 1GB ram....

Lenke til kommentar

Hvor bra grafikkytelse får man på noe slikt?

Har en bror som øsnker å kjøpe ny bærbar, og da ønsker han spesielt å spille World of Warcraft. Vil det være bra nok ytelse på denne til å kunne gjøre dette ok?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei!

Jeg kjøpte min Amilo Pa1510 rett før desember i 2006, da med Windows XP. Nå kjører jeg Windows Vista, men så sanrt jeg starter opp noen krevende programmer som Adobe Photoshop etc. Så blir alt enn del tregere.

For meg ville det nok vært best å holdt meg til Windows XP, men nå ønsker jeg å bruke Windows Vista.

Det jeg trenger hjelp til, er å finne ut hva jeg kan oppgradere og spesifikke linker til hvor jeg finner produktene. Oppgraderinger som kan hjelpe meg å kjøre Windows Vista Aero rent.

Her er noen av spesifikasjonene til datamskinen min:

- 80 Gb HDD

- 128 MB RAM grafikk kort fra ATI (ATI Mobility Radeon X1100)

- 1,6 Ghz AMD Sempron

- 512 mb ram (jeg tror det er DDR II SDRAM)

Lenke til kommentar

Om du kjører Vista med 512 mb ram, er det ikke rart at maskinen går noe tregt. Vista bruker mye minne og du har simpelthen ikke nok og Vista bruker derfor harddisken som lokalt minne. Mye vil bli bedre dersom du oppgraderer minnet til 2 gb (2 x 1gb).

Lenke til kommentar
Om du kjører Vista med 512 mb ram, er det ikke rart at maskinen går noe tregt. Vista bruker mye minne og du har simpelthen ikke nok og Vista bruker derfor harddisken som lokalt minne. Mye vil bli bedre dersom du oppgraderer minnet til 2 gb (2 x 1gb).

9443992[/snapback]

Ja, for noe penger til det får jeg nok ikke før om to uker. I mellomtiden, går det bra om jeg legger windows vista inn på en eksterndisk (typ 80gb iPod) og booter windows der, hver gang jeg skrur på maskinen?

Jeg har hørt at ting skal gå noe raskere da?

Endret av stonhans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...