Gå til innhold

P5B-E PLUS vil ikke overklokke.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Dette problemet er egentlig ganske "gammelt", jeg har bare ikke giddi å gjort noe med det. Uansett, når jeg skal overklokke, så går det til ett visst punkt, og der fungerer det ikke mer. Kommer opp i 325 FSB, 2275Mhz på min E6300.

 

Anyway, mange vil kanskje si at dette er en OK klokk, ettersom den er dønn stabil. MEN jeg vet at både hovedkort og prosessor tåler mer. Jeg har tidligere hatt den oppe i nærmere 3,6Ghz (525Mhz FSB), og fikk den til å kjøre stabilt på 3,3Ghz. Dette var med 1GB minne (en brikke).

 

Nå har jeg gått over til GeIL's brikker timings 4-4-4-12, og serifisert for 800Mhz. Garantien sier at de tåler 2,3V også.

 

Anyway. Hvis jeg prøver å kjøre FSB over 325 (altså 330 eller noe), så vil den ikke boote. Det vil si jeg får tre mulige utfall:

1. Den booter (ett pip), kjører 100% stabilt (da snakker jeg bortimot en uke, før jeg booter lissom)

2. Den starter, POSTer ikke.. Ikke en eneste lyd, ingenting.

3. Den booter, og gir en feilkode. Akkurat nå kommer jeg selvfølgelig ikke på den feilkoden :p Uansett, tror det er tre korte og så to lange. Uansett, har funnet ut at dette antyder feil med minnet.

 

Dere finner mine systemspeccs i profil/signatur. Jeg kjører Vista Ultimate. Noen som har noen ideér om hva dette kan være? Jeg kunne ha forstått det, dersom jeg ikke for det 1. vet at alle aktuelle deler skal klare å være med på de hastighetene. Og for det 2. ikke fikk så forskjellige resultater. Altså 24/7 stabilt, og eventuelt ikke engang POSTing :S

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har ikke byttet hovedkort. Men jeg har byttet ram. Jeg er ikke sikker på hvilken type det var som sto i før, men det var også PC6400, som jeg har nå. Men med det nye ramet, vil den ikke boote stabilt, med FSB>325.

 

Jeg har nyeste versjon av BIOS. Hadde 0504, det funka ikke. Derfor oppgraderte jeg til 0602, som er en beta versjon... Fortsatt ikke noe hjelp å få.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...