Gå til innhold

Video på mobil vs video på digitalkamera


Anbefalte innlegg

Videoer finner vi mange plasser, blant annet på youtube og på yahoo og google går det an å søke på videoer.

 

Hvem vil dere si at har best videokvalitet av video på mobil eller video på digitalkamera?? Som gjennomsnittlig standard. Begge har veldig lav kvalitet sammenlignet med ett videokamera, og komprimere videon utrolig mye. Takker for svar, er svært nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jevnt over er video fra digitalkamera av høyere kvalitet enn mobil (selv om det selvsagt finnes digitalkamera som også er latterlig dårlig). Den største grunnen er delvis optikken på et gjennomsnittlig digitalkamera, som er en god del bedre enn den beste optikken på mobilkamera. En annen sterkt medvirkende årsak, er større bildesensor som er mer lysfølsom. Signalbehandling er en annen faktor som spiller inn.

Lenke til kommentar
Takker, så hvis jeg skal filme f eks. den rare katta mi da vil du anbefale å bruke videon på en Canon ixus digitalkamera framfor videoen på en sony ericssonmobil?

8727513[/snapback]

Uten at jeg vet hvilken Ixus og hvilken Sony E.-mobil du har, vil jeg si at du i de fleste tilfeller vil komme bedre ut med et Ixus digitalkamera enn en mobil. Men hvis Ixus'en er veldig gammel, og mobilen ny, kan det være at Ixus'en har lavere oppløsning. Men min gamle Ixus V3 (fire og et halvt år gammel), tar ganske bra video... til og med i dårlig belysning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...