Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

tastatur som svikter meg

Anbefalte innlegg

plutselig er jeg uten tastatur, så jeg bytter til et nytt, det virker heller ikke.

prøver lenge uten og få en bokstav noe sted,.

plutselig virker alt som vanlig, så skjer det igjen osv osv..

noen ideer om grunn og eventuelle tiltak?

har blåst rein hele marskin.

prøvd 4 forskelige tastatur.

lirka pluggen forsiktig inn mens jeg taster febrilsk.

dytta pluggen"brutalt" inn.

dytta og dunka på klumpen inne i kabinettet (som hun pluggen sitter i)

banna mye både høyt og lavt.

bedt til høyere makter.

tua med og kaste marskinen og kjøpe ny.

flere tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres nå ut som det er hovedkortet som fucker seg. Om det nå er selve pluggen til usb'en/tastaturet eller "bussene" som ikke går som de skal. Kanskje bytte ut hovekortet..

8724892[/snapback]

noen måte og teste det på? pc`n er ikke et år en gang enda

Lenke til kommentar

8724783[/snapback]

PS/2 inngangene (som du benytter [lilla kontakt]) tåler ikke at mus eller tastatur dyttes inn mens PCen er på. Dette kan gi statisk elektrisitet eller kortslutning som knekker styringslogikken bak. Løsningen vil være et USB-tastatur.

EDIT:

Men først kan du forsøke å slå av maskinen. Plugge i tastaturet, Slå på maskinen og set etter om tastaturet detekteres ved oppstart (det er her PS/2 tastaturer oppdages).

Endret av PerB
Lenke til kommentar

8724783[/snapback]

PS/2 inngangene (som du benytter [lilla kontakt]) tåler ikke at mus eller tastatur dyttes inn mens PCen er på. Dette kan gi statisk elektrisitet eller kortslutning som knekker styringslogikken bak. Løsningen vil være et USB-tastatur.

EDIT:

Men først kan du forsøke å slå av maskinen. Plugge i tastaturet, Slå på maskinen og set etter om tastaturet detekteres ved oppstart (det er her PS/2 tastaturer oppdages).

8731893[/snapback]

kjøpte nytt sett med tastatur og mus i dag, usb.

har desverre klikka en gang, var bra når jegrestarta etter det, men venter bare på låsing igjen.

tenkte jeg skulle laste inn cd`n til "moderbordet" etter på, kansje det har hendt noe i programet, med driver eller noe.

moderbordet heter foresten " gainward 4,21"

Lenke til kommentar
høres rart ut, men jeg vil foreslå og reinstallere driverne til hovedkorte ja... og hvis ikke det fungerer da, er det nok hovedkortet som er klar for resirkulering :hmm:

8736931[/snapback]

har nå reinstalert hovedkortet, ting er så langt bra.

dere hører sikkert fra meg om det ikke virker :roll:

men, har nå nytt tastatur og er bitte litt klokere, takk for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar

og da var vi her igjen, har begynt og låse seg igjen her, må restarte for at noe skal virke.

låste seg i sta og, da restarta hele dritten av seg selv da.

noen diagnose verktøy jeg kan bruke eller noe?

lit kjedelig og måtte sende hele pc`n tilbake til komplett for og teste/bytte hovedkortet, spesielt siden jeg ikke er hundre på at det er det som er feil...

Lenke til kommentar

ja, dæ æ dæ som suger med datamaskin..... jeg har gitt opp min stasjonære... :p kjøpte først nytt skjermkort, så hovedkort, så prosessor oo den fungerer ikke... men nå har jeg i alle fall en GOD pc som ikke fungerer... skal jeg faktisk jeg deg et overaskende svar? send den inn til reprasjon. Det er kanskje litt dyrt, men da blir den hverfall fungerenes :dribble: bare husk å si de skal spør deg først hvis de skal bytte noen komponenter... Kan fort bli litt dyrt hvis de bytter ut alt inni der... og noen er så frekke også :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...