Gå til innhold

For stor motor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vi har en gammel sånn ikke planende jolle med 10 hester på hekken kjørte 3-4 år med den men nå har jeg fått den motoren, den båten måtte man ha noen fremme i baugen, ellers hoppa den noe så sinnsykt... føltes ut som minst 1,5 meter, men når vi fikk på 5hestern gikk den en del saktere spesielt med et par personer, den båten var vel laga for 4 hk maks 6 :!:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Problemet er at jeg har brukt til sammen 20.000 på båten og motor, og tviler på at jeg får solgt båten for så mye at jeg får en brukbar en til samme prisen. Og har ingenting til overs, da jeg er 15 og har brukt konf. penger på båt.

Edit: Selv om jeg ikke har flatt skrog, tror jeg nok jeg kan klare og få den opp i plan. Som sagt har en kompis av meg en Rana plast, 12 eller 13 fots. Ganske lik min, bare litt mindre. Med 9.9 hk. Han får den opp i plan og den har gått i flere år uten og ødelegge noe på båten.

Jeg har en fot eller to større, og omentrent samme skrog, pluss 5 hester mer. Hvorfor skulle ikke jeg få den opp i plan?

8725885[/snapback]

 

Jeg kjøpte meg en gh11 til9000 den er planennde og går veldig fint i vannet. jeg klarte og stå på vannski etter den med 9,9hk motor!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg husker jeg hadde en gammel gammel with uten dobbelt skrog. Lett som bare det, også kom konfirmasjonsgave / penger, og da ble det brukt 20hk motor. Fikk ordnet litt med den så den ytte 26-27 hester. Kjøpte også propell med mer stigning, så ikke turtallet skulle gå amokk. Fikk et behagelig lavt turtall på full gass og båten gikk som et helvete. Utrygg og ustødig på full gass, men morsom når man klarte å kontrollere den. Danset litt. Deilig med de ekstra kreftene. Kunne vær4 stk i båten å plane fint.... 00

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...