yorgoz Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 det er jo ikke noe å spekulere på det tar 5 minutter å henge på en motor å slenge den på sjøen.Drit i å spekulere bare prøv! du kan jo slakke av gassen hvis det skulle skje noe... Lenke til kommentar
Zyke Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Da kommer dommen.. Rundt halv gass tok han inn vann bak, men etter noen finjusteringer er det problemet løst. Fikk den ikke opp i plan med 2 pers, men den gikk sinnsykt bra selv om. Har ikke prøvd alene, men med 2 pers steila den så sykt med fronten. Dere tror vel ikke den vil steile mindre med en, men nermere tvert imot? I morgen skal jeg uansett ut igjen og teste mer. Men altså, den går fint uten og ta inn vann/ploge. Men fronten løftes VELDIG. Går ganske fort uansett. Lenke til kommentar
yorgoz Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Det er arti å kjøre på grensa til galskap! (legg en sand sekk i fronten) Å husk redningsvest! :!: Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Testa dere med at en av dere satte dere forerst i båten a? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Som yorgoz sa, legg en sandsekk foran i båten Lenke til kommentar
Zyke Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Yorgoz, ja, morsomt Engen_2k, yes sir. Steila som fan uansett, derfor lurer jeg på hvordan det blir alene Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Har fått en Pionee 10" jolle til å plane med 6 hester. Det går om man sitter nesten fremst i båten med forlenger på gasshåndtaket. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Lån en 9,9 hester og prøv. Om det ikke går, sett på større motor til den planer.. Endret 1. juni 2007 av -Alex- Lenke til kommentar
Zyke Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Har fått en Pionee 10" jolle til å plane med 6 hester.Det går om man sitter nesten fremst i båten med forlenger på gasshåndtaket. 8753815[/snapback] Får prøve det, takk Lenke til kommentar
mkon Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det skal da gå utmerket med 9.9, fiksa oppt til 15hk på den der. Vi testa det samme med en gummibåt som var mye mindre enn den der og uber lett:P Skifta ut 6hk med trimma 9.9 (15)hk og det gikk som fan! Bare man ikke ga full gass med engang:D Lenke til kommentar
Zyke Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Han tok inn vann med en gang, men som sagt etter og justert den litt opp i vinkel, funka det. Men den steiler med fronten. Men det er bare og kjøre med fornuft (HAHA!) så går det bra Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Har fått en Pionee 10" jolle til å plane med 6 hester.Det går om man sitter nesten fremst i båten med forlenger på gasshåndtaket. 8753815[/snapback] Pleier bare å gå helt frem i båten til den er i plan jeg. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Problemet da er at du ikke når gasshåndtaket som fremdeles befinner seg bakerst i båten. Lenke til kommentar
yorgoz Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 min bror hadde en gammel ranaplast som han monterte et kosteskaft på motoren da kunne han sitte fremst i båten og styre.. så j.. domt ut men det er ikke så nøye! Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Problemet da er at du ikke når gasshåndtaket som fremdeles befinner seg bakerst i båten. 8759089[/snapback] Det er en fordel med rattkonsoll Lenke til kommentar
Zyke Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Da ga jeg opp hele dritten, 5 hester er kjøpt og 9.9'ern er til salgs. Takk for svar folkens Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 hmm var nesten sikker på at det ville gå bra, men men. Lykke til med 5 hestern da Lenke til kommentar
Zyke Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Trodde også det skulle gå bra, men på full gass hopper båten veldig (Så veldig at man ikke kan bruke full gass, for og si det sånn ) Og rundt 3kvart tar den inn vann, selv med alskens justeringer og dritt. Men med 5hester skal det nok gå bra Takk Lenke til kommentar
Winrace12 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det jeg ikke forstår er hvorfor du kjøpte en slik båt..! For de 20000 du har brukt kunne du kjøpt deg en strøken with eller gh og en helt ny 15 hk !En rana er etter min mening ikke en ungdomsbåt! Uansett, lykke til med ny motor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå