Gef Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Har lyst å klokke skjermkortet mitt mye, har creative kort, hvilken vifte/kjøleribbe ville dere anbefale meg å kjøpe til en rimelig pris?? Må være MAX 600Kr! Takk for alle svar Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 gå å kikk litt på microplex.no eller 3Dfxcool.no, de har mange ribber. Du kan jo kjøpe noe på tilbud og eventuelt kutte de opp i passende størrelse selv. Og kanskje planslipe de? Goop er også viktig. Se også her kan kanskje gi de noen ideer? Lenke til kommentar
xthal Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 men det aller viktigste er jo å DRIKKE nu da GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN!! Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Jeg kan kjøre samme hastighet som det Ti kortet som overklokkking.no har testet uten artifacts og med standar kjøling. Men tørr ikke kjøre 315Mhz på core over lengre tid, har ikke lyst å ødelegge noe... ikke enda hvertfall Tror jeg skal trikse litt med grafikkortet mitt før jeg gir det opp helt. Men jeg tror det er mulig og bruke noe litt bedere minne kjølere enn det overklokking.no brukte da... Kanskje noe i kobber hadde vært noe? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 Går denne ribba her, er den god til å kjøle? Burde jeg heler valgt ei vifte? http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet60.htm Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Hvis du skal overklokke mye i tillegg så burde du ha noe med vifte løsning. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Går denne ribba her, er den god til å kjøle? Burde jeg heler valgt ei vifte? http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet60.htm den ribba er ment som en vifteløs løsning. den kjøler ikke nok alene til at fu kan klokke mere og det passer ingen vifte på den. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FB123 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM17CU hvis du har plass så skal dette være nok for et g4 ti 4600, du må kjøpe as3 epoxy i tilegg... tror ikke den epoxyen som følger med er så bra. Og du kjøler ned de andre pci slottene samtidig Lenke til kommentar
mungo Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Jeg hadde: Epox 8KHA+ AMD XP 1,4 GHz Leadtek Gef 2 ti 32MB @ 270/460 (fra 250?/400) //Bra original vifte... Jeg fikk 5023 poeng da jeg klokket det til 280/470, men etter heftig BF1942-spilling måtte jeg klokke det ned til nevnte innstilling. Fikk artifacts. Jeg synes du fikk lav score i 3DMark med så rask prosessor... Før jeg klokket fikk jeg 4500 poeng med gef 2 ti. Nå har jeg fått meg Sapphire R9700 og kjører stabilt på 290/580. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg hadde:Epox 8KHA+ AMD XP 1,4 GHz Leadtek Gef 2 ti 32MB @ 270/460 (fra 250?/400) //Bra original vifte... Jeg synes du fikk lav score i 3DMark med så rask prosessor... Før jeg klokket fikk jeg 4500 poeng med gef 2 ti. Er skjermkortet som er den viktigste faktoren her ikke systemet. Hadde han hatt det samme skjermkortet og en f.eks en p4 3.06 ville han ikke fått noe serlig høyere score i 3d mark. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Grunnen til at jeg ikke få så mye mer en deg, er jo fordi det ikke klarer å yte noe særlig mer... Lenke til kommentar
mungo Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Vet jo at det er en skjermkorttest, men med min "svake" CPU klarte jeg bare ca 10000 poeng med mitt nye R9700. Ser på tester at de klarer over 12000 med P4 2,8GHz. Men nok om det. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Hvor stor sjanse er det for å ødelegge GPU'en på kortet når man skal bytte kjøleribbe og vifte? Og kan kortet klokkes mye med den ribba og vifta Admin'c viste meg? Og hvor mye setter jeg levetiden ned på kortet ved å klokke til ca. 250/400@300/500? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå