Gef Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Jeg har pc3200 ddr som jeg har klokka til ned til 354MHz fordi hk ikke støttet pc3200, men det jeg lurer på er...er det noen klokkefrekvenser som er stabile eller bra over 400MHz, det må ikke være så høyt at rammen kan ryke men... Takk for alle svar Lenke til kommentar
xthal Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 jadda sikkert og GODT NYTT ÅR :D :D Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Hvis ikke hovedkortet ditt støtter høyerer så er det vel ikke så veldig lurt å klokke alt for mye. Kjør heller det ditt HK støtter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 altså, det er bare hva hovedkortet offesielt støtter! hvilket hovedkort er det snakk om ? gå på forumet på hjemmesiden, er sikkert et triks for å fikse det slik som med asus p4b533 serien. altså, så lenge processoren klarer overklokkingen så betyr ikke minnet noe før du er over pc 3200 ddr hastigheten... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 altså, det er bare hva hovedkortet offesielt støtter!hvilket hovedkort er det snakk om ? gå på forumet på hjemmesiden, er sikkert et triks for å fikse det slik som med asus p4b533 serien. altså, så lenge processoren klarer overklokkingen så betyr ikke minnet noe før du er over pc 3200 ddr hastigheten... Det står hvilke hovedkort jeg har! Les! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 jeg så det, orket bare ikke redigere etterpå.. gå bare på hjemmesiden til produsenten, har vel et forum de og. spør litt rundt om kring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 hovedkortet mitt støtter pc 2100 ddr, jeg kjører pc 2700 ved pc 2700 hastighet ved et lite triks med en switch! du skader ikke hovedkortet på noen som helst måte ved å kjøre raskere ddr! b|real har et sinnsykt antall poster, rart han ikke vet bedre. når du satt i brikkene så blir de automatisk stilt til pc 2700 hastighet pga hovedkortet kun støtter dette.. her er 2 ting du kan gjøre - a:) sett cpumem divider til 1:1 og klokk til du møter pc 3200 hastigheten, nå husker seff ikke jeg den, pc 2700 er ved 166 mhz fsb. så må du huske på at med cpuen så klarer du neppe det... beste tipset - (stiller du cpuen din motsatt vei og setter den under original hastighet vil du legge merke til at cpumem divider kan settes til 34, klokker du over kan du kun sette 43...til asus kort er det hvertfall et lite triks som gjør at du kan sette 34 divider over original hastighet på cpu, finner du frem til denne så har du løsningen din ) gå på forumet til hovedkort produsenten, så søker du på hovedkortet ditt, da finner du løsningen, sikkert flere som har spurt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 gidder du å svare på privatmeldingen jeg sendte til deg gef ? thnx. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 hovedkortet mitt støtter pc 2100 ddr, jeg kjører pc 2700 ved pc 2700 hastighet ved et lite triks med en switch!du skader ikke hovedkortet på noen som helst måte ved å kjøre raskere ddr! b|real har et sinnsykt antall poster, rart han ikke vet bedre. Så du påstår at "overklokking" ikke skader hovedkortet eller noe annet uststyr i det hele tatt? (sier overklokking pga det er trixing og mixing med de defaulte instillingene.) Hvor har du det i fra, og hvorfor har (samtlige) andre merket konsekvensen at skjermkort ryker, CPU'er dør uten forvrarsel i det hele tatt? Jo nettopp fordi de at de kjøres på en høyere hastighet en det de er laget for å kjøre. Jeg sier ikke at han ikke skal gjøre det, det har jeg aldri sagt, men levetiden er lengere, noe som hver av oss som ikke har en rik onkel/foreldre å betale for seg. Og det at jeg har masse poster betyr ikke det minste at det jeg skriver er så riktig. En person som har 500 poster kan skrive vell så mye fornuftig en en på 2000. (osv...) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 for guds skyld da mann, han har jo klokket minnet NED! klokker du OVER de originale innstillingene så er jeg enig... det med at hovedkortet ikke støtter pc 3200 betyr ikke noe i denne sammenhengen. GET IT ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 for guds skyld da mann, han har jo klokket minnet NED!klokker du OVER de originale innstillingene så er jeg enig... det med at hovedkortet ikke støtter pc 3200 betyr ikke noe i denne sammenhengen. GET IT ? ...er det noen klokkefrekvenser som er stabile eller bra over 400MHz, det må ikke være så høyt at rammen kan ryke men... Fyren snakker jo som om han har lyst til å klokke... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 for guds skyld da mann, han har jo klokket minnet NED!klokker du OVER de originale innstillingene så er jeg enig... det med at hovedkortet ikke støtter pc 3200 betyr ikke noe i denne sammenhengen. GET IT ? ...er det noen klokkefrekvenser som er stabile eller bra over 400MHz, det må ikke være så høyt at rammen kan ryke men... Fyren snakker jo som om han har lyst til å klokke... Ja det er det jeg snakker om...jeg vil klokke MER enn 400MHz, men vil det gå når hk ikke støtter PC3200?? Når jeg kjører 400MHz som er original hastighet låser maskinen seg i alle spill o.l.! Lenke til kommentar
brageh Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel...2/10/14/7673737 Lenke til kommentar
brageh Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hadde en 512 Mb brikke TwinMos PC3200, men fikk bare kjørt 333 på mitt Epox 4SDA5+....Byttet til 256 brikker, og kjører på 400 Mhz uten noen problemer............ http://www.sis.com/ddr/ddr400.htm Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Kan ikke stemme...en kompis av meg som har dette hk har 2 twinmos 256Mb brikker som er PC3200, der funket det heller ikke , måtte skru ned hastigheten der også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå