Luske_Ludvig Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hei! Jeg har noen mikroskopbilder som jeg trenger å få lagt info om skala oppå. Jeg tenkte å bruke Photoshop CS2. Har også Gimp. Bilde: Eksempel på hvordan resultat kan se ut. Hvordan gjøres dette i PS? Mvh LL Endret 28. mai 2007 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Du kan t.d. bruke linjeverktøyet: Breidda på linja definerer du på verktøylinja øvst. Hald inne shift medan du dreg ut linja, so vert den låst til å vere vassrett eller loddrett (alt etter kva retning du dreg). Ein måte å sikre seg at dei to loddrette strekane vert like lange, er å lage den fyrste på eit lag for seg sjølv, og so duplisere det laget (Ctrl + J). Hald inne shift medan du dreg kopien til side, so sikrer du deg at det ikkje vert forskyvd vertikalt. Eller du kan bruke piltastane til å flytte det. Shift + piltast flytter det ti pikslar om gongen, i staden for ein. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Tusen takk Torbjørn. U saved my day! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå