svingstang Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Har en trådløs speedtouch router fra nextgentel. PS3en min er koblet med WLAN mot denne routeren, mens PCen er koblet med vanlig ethernet.... Hvordan kan jeg få disse på samme nett? Ønsker å bruke PCen for a streame musikk til PS3en. For øyeblikket dukker ikke PS3en opp som en device jeg kan share filer med, men både PC og PS3 er jo koblet mot samme router... Noen tips? Lenke til kommentar
acerview Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Har en trådløs speedtouch router fra nextgentel. PS3en min er koblet med WLAN mot denne routeren, mens PCen er koblet med vanlig ethernet.... Hvordan kan jeg få disse på samme nett? Ønsker å bruke PCen for a streame musikk til PS3en. For øyeblikket dukker ikke PS3en opp som en device jeg kan share filer med, men både PC og PS3 er jo koblet mot samme router... Noen tips? 8723752[/snapback] hei tror ikke du vill få opp PS3 men det du kan gjere er å bruke et program som heter tversity å så går du inn i web-browseren til PS3 å steamer musikk/film gjennom der vist du trenger mer hjelp er det berre å skrike ut Edit: hmm ser ut som en oppdatring til 1.8 gjør at du kan gjer det uten ekstra program, men ikke helt sikker, har ikkje sjøl oppdatert til denne her finner du litt Info Endret 28. mai 2007 av acerview Lenke til kommentar
Konge Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Oppgrader til firmware versjon 1.80 og opne opp Windows Media Player 11 så vil du automatisk få tilgang etter å ha gått til Verktøy>Alternativer>Deling . Altså aktiver deling så kommer all musikk og film som ligger i biblioteket opp på PS3`n din . Ellers kan du gå for TwonkyMedia eller EyeConnect om du har MAC . Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Oppgrader til firmware versjon 1.80 og opne opp Windows Media Player 11 så vil du automatisk få tilgang etter å ha gått til Verktøy>Alternativer>Deling . Altså aktiver deling så kommer all musikk og film som ligger i biblioteket opp på PS3`n din . Ellers kan du gå for TwonkyMedia eller EyeConnect om du har MAC . 8724550[/snapback] har riktig versjon av all software, problemet er at jeg ikke får 'valgt' PS3 som destinasjon i windows media player, den dukker rett og slett ikke opp og jeg tror det er fordi disse to ikke 'ser' hverandre i nettverket.... Lenke til kommentar
acerview Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) å du har slått på deling i menyen til PS3 med? hmm ok skal prøve sjøl å se hva jeg får til, har også kobla det på samme måte som deg, må berre laste ned oppdateringen først Endret 28. mai 2007 av acerview Lenke til kommentar
Konge Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hos meg var det PS3 som fant serveren og jeg tillot at denne fikk lov å hente filer . Nå kommer riktignok PS3 maskinen opp som ukjent enhet men det får så være . Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 å du har slått på deling i menyen til PS3 med? hmm ok skal prøve sjøl å se hva jeg får til, har også kobla det på samme måte som deg, må berre laste ned oppdateringen først 8725303[/snapback] deling er slått på i PS3 menyen ja Lenke til kommentar
acerview Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hos meg var det PS3 som fant serveren og jeg tillot at denne fikk lov å hente filer . Nå kommer riktignok PS3 maskinen opp som ukjent enhet men det får så være . 8725989[/snapback] ja samme med meg, gjekk inn i wmp11 å velgte vilken mapper jeg ville dele å så valgte jeg "gi tilgang til alle nye enheter på nettverket" å så va det berre å fyre opp PS3 å finne filene, funka veldig bra! jeg med får ukjent enhet inne i Wmp11 NB: hver gang jeg la til en mappe eller skiftet på andre ting i WMP11 måtte jeg logge av og på useren min på PS3 for at oppdaterigen skulle vise. har du på noe fierwall ? Endret 28. mai 2007 av acerview Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Hos meg var det PS3 som fant serveren og jeg tillot at denne fikk lov å hente filer . Nå kommer riktignok PS3 maskinen opp som ukjent enhet men det får så være . 8725989[/snapback] ja samme med meg, gjekk inn i wmp11 å velgte vilken mapper jeg ville dele å så valgte jeg "gi tilgang til alle nye enheter på nettverket" å så va det berre å fyre opp PS3 å finne filene, funka veldig bra! jeg med får ukjent enhet inne i Wmp11 NB: hver gang jeg la til en mappe eller skiftet på andre ting i WMP11 måtte jeg logge av og på useren min på PS3 for at oppdaterigen skulle vise. har du på noe fierwall ? 8726486[/snapback] firewallen ja, den tenkte jeg ikke på... skal se om jeg får åpnet noen porter i kveld og prøve litt mer Lenke til kommentar
Konge Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Nei brannveggen er slått av her på min pc . Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 fortsetter litt her jeg. har samme problem. Slått på media deling og finner ps3 på PC-en (som ukjent ja). Når jeg skal streame enten musikk eller vise bilder så funker det i ca 1 min. Så bryter nettverket ned og så finner ikke ps3 den aktuelle katalogen som jeg skal inn på etterpå. Har Dlink 624 med siste firmware. PS3 er også oppdatert. Noen som har funnet noe løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå