Loke_h Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 amdorintel prøv å kjøre 1:2 eller venter på pcn min den er på sjøen (post) skal se om jeg ikke kan få noen ok frekvenser 8763795[/snapback] Hva mener du med 1:2? Skal jeg kjøre på 400mhz da? 8766514[/snapback] Han mener helt sikkert 1:1, altså FSB=500, Minne = 500 f.eks. Effektiv hastighet FSB2000 og DDR1000. Tror ikke brikkene dine klarer det, men det er jo bare å sette 5-5-5-15 eller enda slakkere timings og prøve. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Vel, siden de som kommer med ikke trenger å tenke på billetter, så får jeg vel slenge meg på her jeg og da Jeg kan ikke bidra med så alt for mye, men har en Celeron jeg har skaffet som klokker bra. Er nesten ikke vits i å poste enda, siden jeg har ikke kommet noe langt med den, i forhold til hva jeg klarer, men vi får se når jeg får ny vannblokk, og det blir kaldere i været (20-23 grader lufttemp i bergen, så gir ~25grader innetemp... ikke noe for OCing) Men har i hvertfall fått validert 5.5 Ghz pluss. 5 Ghz virker helt stabilt. Link til valideringen her PS: Til dere som tror dette er veldig bra (ser seg blind på Ghzene), så er det egentlig ikke det. Jeg vet at denne CPUen er god for 7-7.5 Ghz på tørris/LN2, noe som ikke er lov her, og som jeg ikke har muligheter til, men vi får se med litt bedre vannkjøling og lavere lufttemps. EDIT: Jeg har en halvbror som har en haug med datautstyr (gammelt og relativt nytt). Kankskje jeg kan få noe av han til å leke med... Vel, er nesten en måned til fristen går ut, så er god tid enda... EDIT: 1 time (and going) orthos stress stabilt på 1.35vCore 5 Ghz. Endret 2. juni 2007 av christopher909 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg synes det er litt uklart hvordan man skal godkjenne de ulike resultatene her? Er det cpu-z valid og ORB som gjelder nå og? Er i så fall veldig vanskelig å vite hva som blir brukt til kjøling, om det er cascade, vann, luft eller hva søren blir jo som kjent ikke avslørt gjennom å se på ORB Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg synes det er litt uklart hvordan man skal godkjenne de ulike resultatene her? Er det cpu-z valid og ORB som gjelder nå og? Er i så fall veldig vanskelig å vite hva som blir brukt til kjøling, om det er cascade, vann, luft eller hva søren blir jo som kjent ikke avslørt gjennom å se på ORB 8768149[/snapback] Bilde av riggen går jo? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg synes det er litt uklart hvordan man skal godkjenne de ulike resultatene her? Er det cpu-z valid og ORB som gjelder nå og? Er i så fall veldig vanskelig å vite hva som blir brukt til kjøling, om det er cascade, vann, luft eller hva søren blir jo som kjent ikke avslørt gjennom å se på ORB 8768149[/snapback] Bilde av riggen går jo? 8768410[/snapback] Meeh, mener du folk ikke klarer å ta av den eventuelle fasekjøleren og sette opp med vann/luft for så og ta et bilde? Finnes vel ingen god "bombesikker" måte å sjekke det vil jeg tro, med mindre noen skal fysisk sitte ved siden av og se på hele sesjonen Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg synes det er litt uklart hvordan man skal godkjenne de ulike resultatene her? Er det cpu-z valid og ORB som gjelder nå og? Er i så fall veldig vanskelig å vite hva som blir brukt til kjøling, om det er cascade, vann, luft eller hva søren blir jo som kjent ikke avslørt gjennom å se på ORB 8768149[/snapback] Bilde av riggen går jo? 8768410[/snapback] Meeh, mener du folk ikke klarer å ta av den eventuelle fasekjøleren og sette opp med vann/luft for så og ta et bilde? Finnes vel ingen god "bombesikker" måte å sjekke det vil jeg tro, med mindre noen skal fysisk sitte ved siden av og se på hele sesjonen 8768430[/snapback] i stedet for å linke til valid-saken kan man vel alltids laste opp et screenshot av f.eks. Core temp sammen med superpiresultatet (før man trykker på "pi calculation is done"). Det burde være nok, vel ;-) Skal en del volt til med fase før man havner så høyt at det blir mistenkelig (Noen som vil finne ut eksakt hvor mye? ) Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hehe knopflerbruce Jeg vil i hvertfall ikke finne ut av det. Men alle er ikke like heldige da Vi har jo de gullungene som sitter i nord med fortsatt minusgrader om natten og som kan benche med load temp på nært 0 Skulle ønske det var meg Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Ventar forsatt på lavere temperatur her i vestlandet. Strålande vêr i dag, men varmt også... Får prøve om natta... Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Stoolman. Kan vi ta med score's vi har fått med tørriskjøling? Får en Athlon XP1800 nå som skal klokkes opp og kjøles med tørris vær så snill Snille Stoolman Endret 3. juni 2007 av Skruff Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Ventar forsatt på lavere temperatur her i vestlandet. Strålande vêr i dag, men varmt også... Får prøve om natta... 8769883[/snapback] Ja Merker det her og! 23 grader pluss i skyggen her. Vel, når det først er så finevær i Bergen, så kan man egentlig ikke gjøre annet enn å nyte det Vi har jo tross alt en hel måned på oss, og jeg venter på ny CPU blokk så... Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Hvorfor får ikke de med fasekjøling tørris og lignende lov til å delta ? Endret 3. juni 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Kostnader og at det kommer mer an på selve maskinvaren, muligens. Endret 3. juni 2007 av Dradd Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Kostnader og at det kommer mer an på selve maskinvaren, muligens. 8772172[/snapback] Om hvordan man kjøler maskinen bør jo være opp til oss selv. Et komplett bra vannkjølings system er jo også dyrt. Men men Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Er vel kanskje på tide å finne frem 486en igjen 8766448[/snapback] Jeg sa at hardwaren ikke trengte å være ny... men steialderhardware er knapt aktuellt.. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 OK, rulechange... De som ønkser å bentytte fasekjøler o.l i kvalik kan bruke dette. Resultatene blir dog vurdert i forhold til dette. Det vil si at det ikke er en fordel å bruke dette, men lov.. Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) åå Takk Stoolman! kjempebra! For å si det sånn, hvis man jobber et sted der man har verksted OG kjemikere så er både LN2/Dryice kjølerør OG Nitrogen/Tørris tilgjenlig :!: Gratis tilogmed Kjemisk Insitutt og sjefene mine Endret 3. juni 2007 av Skruff Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) åå Takk Stoolman!kjempebra! For å si det sånn, hvis man jobber et sted der man har verksted OG kjemikere så er både LN2/Dryice kjølerør OG Nitrogen/Tørris tilgjenlig :!: Gratis tilogmed Kjemisk Insitutt og sjefene mine 8772731[/snapback] Lucky bastard (bare at jeg ikke har noe tørris/LN2 rør, og ikke pengene til å lage/kjøpe et ) Endret 3. juni 2007 av christopher909 Lenke til kommentar
smy Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 hm skal jeg prøv da varm quad og ennå varm mb med 680i chipsett er ikke noen klokke monster Lenke til kommentar
-JallaMann- Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Kanskje jeg skal prøve meg med min Opty 165? Kjører den stabilt 24/7 på 2.9GHz med stock kjøler Noen som vet om det går an å få til noe som helst OC ut av Corsair Value PC3200? Lenke til kommentar
zIUx Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) hehe, jeg har en amd xp 3700 sorry mate, emn de har ikke hatt navnet xp siden sokkel A Du har no en AMD Athlon 64 3700+ og grunnen til 64 er fordi det var amd sin første 64bit CPU om jeg ike tar helt feil 8757657[/snapback] Den første 64 var en Newcastle på 754.. Bruker`n enda! Endret 4. juni 2007 av zIUx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå