Gå til innhold

Kvalifisering NM i overklokking! Nå som sticky!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utvalget skal nok gå bra, synd jeg ikke har fnugg av peil på tweaks osv, og har vel ALDRi klokka Intel eller DDR2 før.

Håper jeg får prøvd meg ut på det før eXperience, ellers blir det fort sisteplass :p

9412096[/snapback]

Det kommer til å gå bra :) Lær deg wintweaks før du drar dit, det kan du tjene mye på.

Lenke til kommentar

Ja-ja...synd at jeg skal flytte til england denne uka :(..og synda at jeg fikk vite om konkurransen i dag :)... jeg kan jo være meg til neste år! :D

pc-en min mangler hovedkort og jeg venter på den...selvsagt er det komplett som har rota bort :(

jeg har klart å få 4Ghz med E6400 (CPU-Z valid, modded scythe infinity). Det var målet mitt da, men jeg vet at den klarer mer... det er ingen FSB-mur på 525Mgz i hverfall :)...så venter spent på hovedkortet mitt!... men, er det noem som kan slå resultatet mitt med...17sec på 4Ghz? :lol: :lol: :lol: alt takket være 2mb L2-cash, strap på hk mitt (680i, strap på 425, men jeg var jo langt fra strappen, ca 500mhz, men likevel :lol:) og selvsagt minnet som fungerte på 650mhz 4-4-4-12-1T (husker ikke subtimingene)...ja-ja, venter på D9-GKX da... :)

desverre er det ingen screenshot i dag fordi pc-en min funker ikke, med jeg legger dem ut så snart jeg får strømmen gjennom den ;D

Er det mulig å få mere informasjon om konkurransen? Hva er reglene? Får alle deltagerne likt HW og noen timer på seg til å score mest mulig?

Lenke til kommentar

Men superPI har nytte av store cash, og det finnes ingen en kjerne processore med 4mb L2cash. Så derfor er det smart å kjøre PI po C2D (der er en av grunnene i hvertfall :)). Vista kan utnytte den fordelte cashen i Kentsfield på en smartere måte enn XP, derfor kjører alle programmene litt raskere med 4-kjerner enn med 2-kjerner i vista (man utnytter hele cuard-processoren sin i vista)... Men de som har brukt begge vil være enige med meg om at Cuad er SÅÅÅ mye bedre enn Duo! du kan kjøre flere processer samtidig og systemmet lægger ikke!

ps. det ble for mye offtopic her :)

Lenke til kommentar
Jeg mente at en E6600 og en Q6600 vil få samme resultat i superpi 1mb, på samme frekvens. Da er 15 sec på 3,8ghz ikke så verst i forhold til 17 sec på 4,0ghz ;)

det var det jeg skulle si.

9437877[/snapback]

Som oysfaerg her så diskrè skriver så er det ikke så bra.

Her er vel det som må være den raskeste scoren i superpi1m under 4GHz.

12,3 sekunder

Så når du har kommet deg under 13 sekunder kan vi prates igjen ;)

Lenke til kommentar

Vel, enig eller ikke, en Quad er bedre i gitte applikasjoner, ja, men overall i dagens programvare og OS vil du ikke merke rare forskjellen.

Fortsatt settes det verdensrekoder i SPi og eldre 3DMark på C2D, ikke C2Q, mye fordi beste C2Dene klokker lengre enn C2Q og fordi programmene ikke støtter flere kjerner.

At SuperPi har nytte av stor cache er ingen hemmelighet, men det betyr ikke at C2E QX6850 er bedre enn C2E X6800 fordi den CPUen har 2x cachen.

Og hvis du tror at D9-brikkene gjør at du får 4 sek lavere kalkuleringstid i SPi 1M kan du ta deg en bolle, sette deg på gjerdet og legge opp. Det ligger timevis med wintweaks inne for å få det til.

Ett system som er satt opp standard med all slags drit, programvare, bakgrunner, 10000 ikoner på skrivebordet osv vil aldri bli raskt. Alt som sluker minne vil være med å bidra til at du ikke får noe bedre score.

Men for all del, bare kjøp D9er du, det finnes brikker som gjør like lave timings og høye hastigheter til lavere pris.

Lenke til kommentar

Selvsagt vet jeg det... det med vista var bare noe tillegg... det er for tidlig å si noe om PI scoren min, jeg vil bare si ar den blir undet 15sec i løpet av denne måneden i hvertfall ;)

det om minnebrikkene... jeg har brikker som gir 860 med CAS5 på 2,5V... det laaaangt fra perfekt. Vil du si at det finnes noe bedre enn D9 GKX? hva da? GMH er egentlig det samme som GKX, men GKX har litt strengere krav.

Har Pi fordeler av RAID0?

Lenke til kommentar

Pi har få fordeler av RAID0, omtrent ingenting. All data du genererer ved 1M passer stort sett smack inn i RAMen din.

Jeg skrev heller aldri at det fantes RAM som var bedre enn D9 GKX, men jeg skrev at du får brikker som er like gode til en langt lavere pris.

For å ha spurt; hvilke brikker har du bestilt og hva kosta de?

Vi får smøre oss med tålmodighet og se hva PIen din ender opp med etterhvert.

Lenke til kommentar

jeg har ikke bestilt enda, men tenker jeg skal bestille Kingston KHX9600D2K2/2G.Der jeg trenger nå er er 2gb raskt minne. Og prisen for disse er rundt 1200kr...er ikke dette billig? :) Hvis det blir ingen rekorder med den (jeg forventer visst det :)), så skal jeg lete etter et par raske 512mb brikker...

og ved å gå fra 2mb cache til 4mb (eller 6mb med penryn) kan jeg vinne rundt 1,5 sec. Hovedkortet mitt med 680i er ikke det beste for PI, så det er mange muligheter her ;)

Oki, da vet jeg det med RAID0... det blir i hvertfall flere 3dmarks med 2-3 harddisker i RAID0... :D

Lenke til kommentar
Vel, enig eller ikke, en Quad er bedre i gitte applikasjoner, ja, men overall i dagens programvare og OS vil du ikke merke rare forskjellen.

Fortsatt settes det verdensrekoder i SPi og eldre 3DMark på C2D, ikke C2Q, mye fordi beste C2Dene klokker lengre enn C2Q og fordi programmene ikke støtter flere kjerner.

At SuperPi har nytte av stor cache er ingen hemmelighet, men det betyr ikke at C2E QX6850 er bedre enn C2E X6800 fordi den CPUen har 2x cachen.

Og hvis du tror at D9-brikkene gjør at du får 4 sek lavere kalkuleringstid i SPi 1M kan du ta deg en bolle, sette deg på gjerdet og legge opp. Det ligger timevis med wintweaks inne for å få det til.

Det er på russisk, med du kan se på tallenne der:

http://overclockers.ru/lab/26704_2.shtml

En Cuad på 3,6ghz er raskere (ikke mye raskere, men raskere) enn en DUO på 3,85... Vi har pratet mye om det i diskusjonen... grunnen til det er vista. I Xp vil de være like raske på samme frkvens.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"Chief Oysfaerg"'s tale er klar, dog noe udiplomatisk, men:

"TheBeast"... jeg tror du kjørte på 3.0Gz (500x6), ikke 4.0Ghz (500x8).

Det kan passe med tiden din. 17sek er *veldig* *veldig* dårlig dersom det hadde vært 4.0Ghz.

Eller så har du 15.000 viruses/spyware som kjører samtidig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...