Flimzes Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg har en dell 2007fp skjerm, men etter en litt uheldig fartsdump på vei til lan så er den ikke særlig fornøyd (les: ødelagt forbi rep). Og så synes jeg 20" skjermer i norge er svinete dyrt (Skal ha 4:3 1600*1200), prisene har ikke endret seg på over ett år. Så fant jeg en amerikansk side som selger Samsung 204B som har vært til rep, men ikke blitt sendt ut fra fabrikk igjen. Og der koster en svart Samsung 204B ca 1200kr =216$, så jeg lurte på om jeg skulle kjøpe et par til meg og mormoren min. Hun bor i sverige, så jeg tenkte på å bestille den til jeg besøker henne i sommer. Er det noen som vet om ting jeg bør passe på? Vet at frakt blir dyrt, men det er derfor vi bestiller to sammen. Og tre samsung 204B for 3600kr (to til meg og en til henne) er jo et kupp. Siden: http://underbid.com/action/display/item/10...204B-BLACK.html Hvordan blir moms fra USA til EU? Har noen erfaring til den siden? Noen fler som har lyst til å spleise? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Her er listen jeg får fra froogle http://www.google.com/products?q=204b+sams...ducts&scoring=p Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Frakt fra USA pleier å være dyrt, dessuten må du betale moms på toppen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Frakt fra USA pleier å være dyrt, dessuten må du betale moms på toppen. 8724706[/snapback] Vet du hvordan momsen er fra USA til eu, og om det er det? Frakten skal jeg nok overleve, med mindre det er dyrere enn skjermen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Frakt fra USA pleier å være dyrt, dessuten må du betale moms på toppen. 8724706[/snapback] Vet du hvordan momsen er fra USA til eu, og om det er det? Frakten skal jeg nok overleve, med mindre det er dyrere enn skjermen 8724719[/snapback] kjøpte verdens beste laptop ifra USA, den kostet 50.000 kr, med moms og alt ble den 62.000 kr Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Sverige har 25% MVA. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Sverige har 25% MVA. 8724732[/snapback] Før har det ikke vært problem å få inn dyre varer til sverige i forhold til Norge, sikker på at man må betale 25% selv om sverige er med i EU? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det kan hende de har andre beløpsgrenser for toll/mva enn norges ynkelige 200.- Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Frakten vil komme på ca. $100 om du bruker vanlig post og tar sjansen på å motta skjermene i form av små plaststykker som du evt. kan lime sammen selv til noe som ligner litt på en monitor. Ved bruk av et fraktselskap (UPS, FedEX el.l.) kan du gange med 3 eller såder. MVA kommer i tillegg etter mottakerlands regler, altså 25% for Sverige eller Norge. Først ville jeg imidlertid sendt en mail og spurt om de i det hele tatt sender ut av USA - det er nemlig langt fra en selvfølge, spesielt for denne type butikker. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Frakten vil komme på ca. $100 om du bruker vanlig post og tar sjansen på å motta skjermene i form av små plaststykker som du evt. kan lime sammen selv til noe som ligner litt på en monitor. Ved bruk av et fraktselskap (UPS, FedEX el.l.) kan du gange med 3 eller såder. MVA kommer i tillegg etter mottakerlands regler, altså 25% for Sverige eller Norge. Først ville jeg imidlertid sendt en mail og spurt om de i det hele tatt sender ut av USA - det er nemlig langt fra en selvfølge, spesielt for denne type butikker. 8725926[/snapback] De sender til norge, det har jeg allerede sjekket Er det virkelig så dyrt? Har sendt mail til dem nå og spørt om hva det vil koste osv Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Trenger ikke lure på prisen, det er bare å sjekke selv. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Trenger ikke lure på prisen, det er bare å sjekke selv. 8728133[/snapback] Prisen? Det står ikke totalkostnad på tre stk til sverige... Frakt o.l. er bare oppgitt til USA Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Men hva har du internet for da mann..... United States Postal Service International Postage Rate Calculator UPS Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Men hva har du internet for da mann..... United States Postal Service International Postage Rate Calculator UPS 8730125[/snapback] Det er sjelden nøyaktig å bruke posten.no for å beregne pris fra komplett e.l. Lenke til kommentar
CybKnight Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Eventuelt kan man bruke Jetcarrier. De fortoller og sender sendingene fra statene. Har brukt de en gang, og det gikk greit. Ikke billige de heller, men billigere... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Men hva har du internet for da mann..... United States Postal Service International Postage Rate Calculator UPS 8730125[/snapback] Det er sjelden nøyaktig å bruke posten.no for å beregne pris fra komplett e.l. 8730132[/snapback] Ingen av linkene er til posten.no. Men ellers enig i at sjekk mot befrakter normalt vil gi lavere omkostninger ettersom avsender har større omkostninger i pakking og papirarbeide med å sende ut av sitt land. Men som orienterende priser fungerer det bra. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Men hva har du internet for da mann..... United States Postal Service International Postage Rate Calculator UPS 8730125[/snapback] Det er sjelden nøyaktig å bruke posten.no for å beregne pris fra komplett e.l. 8730132[/snapback] Ingen av linkene er til posten.no. Men ellers enig i at sjekk mot befrakter normalt vil gi lavere omkostninger ettersom avsender har større omkostninger i pakking og papirarbeide med å sende ut av sitt land. Men som orienterende priser fungerer det bra. 8731813[/snapback] Aner ikke pakkevekt eller dimensjoner da , men tre skjermer vil jo ta litt plass og vekt... Tror jeg heller bestiller herfra da de har tilbakemeldinger på google i det hele tatt, bra var de også. http://www.legendmicro.com/store/more_info...pen+Box%2C+New+ 60lbs = 207$ med priority mail 6-10dager. Det blir 600kr per person da, tror det går bra 1500kr per skjerm for meg og 1800kr for hennes... Fortsatt langt under de norske og svenske prisene. +25% = 1900kr per stykk på mine og 2300kr for hennes... Kanskje man skal spørre pent om at de skal registrere det som "gift" Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Be de merke verdien til 100$ slik at du slipper høy mva.Det gjorde jeg når jeg kjøpte laptop fra usa til 6000kr. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Be de merke verdien til 100$ slik at du slipper høy mva.Det gjorde jeg når jeg kjøpte laptop fra usa til 6000kr. 8732286[/snapback] Ok! Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå